بخش دوم/ رییس شورای شهر زرند در نشست مطبوعاتی;

هزینه واقعی سینما و پلاتو زرند/ شهردار منتخب شوراست و موفقیت شهردار موفقیت شوراست/ شفاف سازی مقدار واقعی بدهی های شهرداری زرند/ شورا درست می گوید یا شهردار

صبح امروز (۵ اسفند ماه) نشست مطبوعاتی رییس شورای شهر زرند با جمعی از اصحاب رسانه ️شهرستان زرند در محل شورای اسلامی شهر زرند برگزار شد.

صبح امروز (۵ اسفند ماه) نشست مطبوعاتی رییس شورای شهر زرند با جمعی از اصحاب رسانه ️شهرستان زرند در محل شورای اسلامی شهر زرند برگزار شد.

shora zarand 951205 1

به گزارش صدای زرند، “مهدی برهانی نژاد” رییس شورای شهر زرند در این نشست در مورد رقابت زرند در کسب پایتخت کتاب کشور، بیان داشت: اگر امروز کل نهادهای شهر در مورد کسب پایتخت کتاب زرند فعالیت بیشتری کرده بودند ما می توانستیم در این دوره مقام پایتخت کتابی را نیز کسب کنیم اما باید همین منتخب شدن به عنوان شهر خلاق در کتابخوانی را نیز در این رقابت ها به مردم زرند تبریک بگوییم.

 

رییس شورای شهر زرند تصریح کرد: امیدواریم در انتخابات آینده بزرگان قوم نیز حضور داشته باشند. یکی از مشکلات شورای چهارم این بود که تنها یک عضو ،تجربه شورایی داشت که این دوره اعضای شورای شهر تجربیات زیادی کسب کرده اند و امیدوارم تمام اعضای شورای کنونی در انتخابات بعدی نیز حاضر شوند. خود من هم در صورتی که تیم کامل و قوی وجود داشته باشد و من به عنوان جزئی از این تیم معرفی شوم، در انتخابات حضور خواهم داشت.

 

حاج مهدی برهانی در پاسخ سوالی درمورد میزان بدهی شهرداری رقم ۲۸ میلیارد را اعلام کرد وپس از اصرار خبرنگار صدای زرند که شهردار رقم ۷۰ میلیارد را اعلام کردند، گفت: رقم اعلامی من براساس نامه مکتوب شهرداری است که میزان بدهی ها حقیقی و حقوقی را خواسته ایم.

 

وی در پاسخ در رابطه با هزینه طرح های اجرا شده، گفت: پلاتو و سینما هر کدام با هزینه های حدود ۵۰ میلیون و بیش از ۸۰ میلیون انجام شده است.

 

رییس شورای شهر زرند در پاسخ سوالی که چرا هزینه های اعلامی از سوی شهرداری بیش از این می باشد، گفت: رقم های اعلام شده من از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری زرند است.

 

وی در پاسخ سوالی که حلقه مفقوده مثلث شهروند شورا وشهرداری را کجا مدانید، افزود: متاسفانه هرکاری که شورای شهر در سال پایانی می خواهد انجام دهد را به تبلیغات انتخاباتی نسبت می دهند، افزود: درسال اول شورای شهر من به عنوان کاندیدای ریاست شورای شهر طرح شورایاری را پیشنهاد دادم که اگر راه می افتاد برای شهر بسیار خوب می شد. در سال جاری هم که به عنوان رییس شورای شهر شدم نتوانستم آن را اجرا کنیم زیرا بحث انتخاباتی بودن این طرح مطرح می شد که مانع اجرای این طرح شد و من اجرای این طرح را به شورای پنجم پیشنهاد می کنم.

 

رییس شورای شهر زرند همچنین گفت: در برخی طرح های قدیمی بهتر است مردم به صورت مشارکتی با شهردار همراه شود تا بتوانیم شهر را زیباتر از قبل داشته باشیم. اگر مردم منتظر آسفالت شدن کوچه خود توسط شهردار باشند شاید هیچوقت کوچه ی آن ها آسفالت نشود. در این مسیر مشارکت مردم می توانند با پرداخت بخشی از هزینه های خدمات شهری و آسفالت و استفاده از وسایل شهرداری کوچه و محله خود را زیبا کنند.

 

وی در پاسخ به شائبه اختلاف اعضای شورای شهر با شهردار زرند گفت: در سال ۹۵ ما ۴۲ مصوبه داشته ایم که تنها ۸ طرح آن رد شده است که بخش زیادی از این مصوبات رد شده هم به دلیل نقص مدرک بوده است. این موضوع و این آمار نشان می دهد که بین شورای شهر و شهرداری اختلافی که در رسانه ها گفته می شود، وجود ندارد.

 

برهانی افزود: شاید در برخی از مسائل اختلاف نظراتی داشته باشیم با شهرداری که این طبیعت یک شورای است وگرنه چه فایده از بودن یک شورا. اختلاف نظر بین شورای شهر و شهردار در برخی مسائل را تایید می کنم  ولی اختلاف عقیده در جهت پیشرفت شهر بین ما وجود ندارد.

 

ایشان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران اظهار داشت: اگر من به عنوان شهردار بودم شاید یک مشارکت عمومی در تمام بخش ها و نه فقط فرهنگی – اجتماعی با مردم ایجاد می کردم. به عنوان مثال مشارکت در بوستان شهدا که می تواند محل مناسبی برای اجرای بسیاری برنامه ها با حضور مردم را دارد.

 

رییس شورای شهر زرند همچنین در پاسخ به سوال  مبنی بر  رضایت یا عدم رضایت اعضای شورای شهر در مورد حضور زیاد شهردار در فضای مجازی و مراسم غیرمرتبط با شهر و شهرداری گفت: نگاه ما نسبت به حضور زیاد شهردار در فضای مجازی مانند نگاه یک پدر به حضور فرزندش در فضای مجازی است و یک پدر می دانید که حضور زیاد فرزندش در فضای مجازی  به ضرر فرزندش می باشد و اگر نمی پسندیم شهردار در فضای مجازی بیش ازحد باشد از سر علاقه است و نه از سر مخالفت و بدخواهی ایشان.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگری از سوی خبرنگاران مبنی بر موفق بودن شهردار در انجام کارها و عدم موفقیت شورای شهر و عدم رضایت مردم نسبت به شورا بیان داشت: بدون شک شهردار منتخب شورا است و شهردار و شورا از هم جدا نیستند؛ اگر مردم شهردار را موفق می دانند مطمئناً  شورای چهارم هم موفق بوده است زیرا انتخاب شهردار از وظایف شورا می باشد.

 

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط:

بخش اول:

دفاع حاج مهدی از کارگران شهرداری زرند/ عدم پرداخت عوارض کارخانجات، ادارات و بعضی شهروندان/ شورای دور چهارم به دور از فضای رسانه ای