امام جمعه زرند:

یادواره شهدای روحانی در شهرستان زرند برگزار می شود/ خبری از تسهیلات مقاوم سازی در زرند نیست

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه زرند با حضور همیشگی و پرشور مردم ولایی زرند و به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند گفت: متاسفانه بودجه‌ای که برای مقام‌سازی ساختمان‌ها در شهرستان زرند تصویب شده است هنوز محقق نشده است و اثری از آن مشاهده نشده است.

EmameJome Ebrahimi SZ653s66s2

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تمسک به آیات و روایات بیان داشت: ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را خدمت شما نمازگزاران عزیز و تمامی شیعیان تسلیت می‌گویم، باید بدانیم که حضرت زهرا (س) پرچم‌دار هدایت است و تمام کارهای دخت نبی (س) با حکمت بوده است که ما مسیر حق را می‌توان با پیروی از دستورت این بانو بشناسیم.

 

امام جمعه زرند گفت: همه مسلمانان از خود باید سوال کنند که چرا قبر یگانه دختر رسول خدا (ص) باید مخفی باشد؟ چرا دخت نبی (ص) شبانه دفن شدند و مردم مدینه در تشیع ایشان شرکت نکردند؟ کسانی که اهل شناختن حق باشند و تعصبات جاهلیت در آنها نباشد با تحقیق در مورد این چراها به حقیقت و ولایت حضرت علی (ع) اقرار می‌کنند. همین طور که بسیاری از دانشمندان اهل سنت با تحقیق در این مورد شیعه واقعی امام علی (ع) شدند.

 

وی بیان داشت: بعد از رحلت رسول خدا (ص) صحابه پیامبر حق فاطمه زهرا (س) را غصب کردند و شوهرش امام علی (ع) را خانه نشین کردند. پله به پله جلو آمدند و اول منبر رسول خدا (ص) را غصب کردند و نگذاشتن مردم از خطبه‌های امام علی (ع) بهره ببرند، بعد ار لحاظ اقتصادی ایشان را در تنگنا قرار دادند و فدک را گرفتند و کارگزاران حضرت را از فدک بیرون کردند و مردم مدینه را به زور به بیعت خود مجبور کردند و بر منابر بر ضد و دشمنی دخت نبی و امام علی (ع) صحبت کردند و بعد ایشان را محاصره و خانه ایشان را آتش زدند و حضرت (س) را به شهادت رساندند.

 

نمایند ولی فقیه در شهرستان زرند با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حمایت از مظلوم همیشه در صحنه است، اظهار داشت: همان طور که امام علی (ع) به فرزندانش وصیت کرد که “ای فرزندانم تا زنده هستید یاور مظلوم و ضعیف باشید و با ستمکاران دشمنی کنید”؛ جمهوری اسلامی نیز از روز اول و شعار امام (ره) و امروز شعار رهبری اینست که ما تا زنده‌ایم تا آخرین قطره خون که در بدن داریم یاور مظلوم هستیم و با کسانی که می‌خواهند حق مردم را غصب کنند و مردم مظلوم را بُکشند دشمن هستیم و امروز تنها یاور فلسطین و قدس عزیز ایران اسلامی است.

 

وی افزود: امروز کشورهای غربی و سعودی‌ها ما را تروریسم می‌خواند در حالی که تروریسم اصلی استکبار جهانی آمریکا و خود سعودی‌ها هستند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تسلیت سالروز زلزله اسفند ماه ۸۳ و برای جان‌باختگان آن فاجعه علو درجات را از درگاه خداوند خواستار شد و افزود: متاسفانه بودجه‌ای که برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های شهرستان زرند تصویب شده است هنوز محقق نشده است و اثری از آن مشاهده نشده است. با وجود اینکه شهر زرند روی گسل است دولت باید اهمیت بیشتری به این شهر بدهد تا مردم خانه‌هایشان را استحکام بخشند و بودجه‌ای که با حضور آقای نوبخت تصویب شد باید هرچه زودتر در اختیار مردم قرار گیرد، زیرا اگر حادثه‌ای اتفاق افتد آن وقت اگر دولت هزاران میلیارد تومان هم هزینه کند فایده‌ای نخواهد داشت. بنابراین دولتمردان باید بکوشند به قول‌هایی که داده‌اند جامعه عمل بپوشند.

 

ایشان در پایان از همه مردم زرند دعوت کرد تا در یادواره‌ی شهدای روحانی زرند و گرامیداشت حضرت آیت الله علامه جعفری که در روز دهم اسفند از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح در سقاخانه ابوالفضل (ع) – خیابان چمران – برگزار می‌شود حضور به هم رسانند و از مقام شامخ شهدا و روحانیت تجلیل کنند.

 

انتهای پیام/