مدیرآموزش وپرورش زرند:

جشن تکلیف، جشن تقرب به درگاه خداوند است

کاظمی مدیر آموزش وپرورش زرند در مراسم جشن تکلیف دبستان شهید علم الهدی روستای باب تنگل ضمن تبریک این جشن به دانش آموزان گفت: جشن تکلیف وعبادت، جشن تقرب به درگاه خداوند است.

مدیر آموزش وپرورش زرند در مراسم جشن تکلیف دبستان شهید علم الهدی روستای باب تنگل ضمن تبریک این جشن به دانش آموزان گفت: جشن تکلیف وعبادت، جشن تقرب به درگاه خداوند است.

taklif

به گزارش صدای زرند، “حسین کاظمی” مدیر آموزش وپرورش زرند در آیین جشن تکلیف ۲۷ دانش آموز دبستان شهید علم الهدی روستای باب تنگل زرند، گفت: جشن تکلیف دانش آموزان مقدمه ای برای گام های استوار و بیشتر در راستای قرب الهی است.

 

وی راه رسیدن به سعادت ابدی را قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم دانست و افزود: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه به ویژه بین دانش آموزان ونسل جوان امروزی امری ضروری می باشد که ما بایستی در این مسیر گام های اساسی برداریم.

 

کاظمی خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: دختران دانش آموز باید از همین اوایل سن تکلیف، نماز وحجاب را سرلوحه زندگی خود قرار دهند زیرا با کمک گرفتن از نماز می توان بربسیاری از مشکلات غلبه کنند.

 

مدیر آموزش وپرورش زرند بیان داشت: رعایت حجاب اسلامی و نماز اول وقت از مواردی است که سبب جلب رضایت خداوند می شود و خدا درخواست چنین بنده ای را مستجاب می کند.

 

وی با بیان اینکه مسولیت خانواده ها و مربیان تربیتی آموزش وپرورش دراین خصوص سنگین است، افزود: آنها باید در این دوره مقدماتی نوجوان دانش آموز را با تعلیم وتمرین مطالبی که مکلف باید بداند یا انجام دهد، آشنا کنند تادانش آموزان همزمان با جشن تکلیف، حرکت خود را به سوی وظایف انسانی آغاز نمایند.

 

کاظمی تاکید کرد: باشکوه برگزار کردن جشن تکلیف سبب زمینه جذب حداکثری نوجوانان به مبانی دینی ومذهبی می شود.

 

“حسین قائم پناه” مدیر دبستان شهید علم الهدی نیز گفت: این مراسم معنوی وروحانی با هدف ترویج فرهنگ دینی، قرآنی وتوسعه فرهنگ حجاب وعفاف در مدرسه برگزار شده است تا روح معنوی در جامعه پرورش یابد.

وی اجرای تواشیح، سرود، نمایش نامه در مورد حجاب، برگزاری مسابقه طنز و قرائت شعر در خصوص محرم و نامحرم را از مهمترین برنامه های این جشن نام برد.

 

در ادامه دانش آموزان مکلف سوگند نامه جشن تکلیف خود را قرائت و در فضایی آکنده از معنویت نماز ظهر و عصر خود را به جماعت اقامه کردند.

 

انتهای پیام/