معاون فرماندار زرند:

برداشت فول مکانیزه زغال سنگ در زرند/ نرخ بیکاری در زرند منفی می‌شود/ سوهان زرندی یکی از سالم ترین تنقلات ایران می باشد

معاون فرماندار زرند از فول مکانیزه شدن برداشت زغال سنگ در شهرستان زرند خبر داد و اعلام کرد: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در شهرستان زرند در سال های ۹۶ و ۹۷ نرخ بیکاری این شهرستان منفی می گردد.

معاون فرماندار زرند از فول مکانیزه شدن برداشت زغال سنگ در شهرستان زرند خبر داد و اعلام کرد: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در شهرستان زرند در سال های ۹۶ و ۹۷ نرخ بیکاری این شهرستان منفی می گردد.

 

sadegh

 

به گزارش صدای زرند، “علی صادق زاده” معاون فرماندار زرند شامگاه هشتم اسفندماه با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کرمان، گفت: اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور می باشد.

 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کشور، مخصوصا استان کرمان که بهشت معادن، بهشت نیروهای کارآمد و بهشت سرمایه گذاری کشور می باشد، شایان ذکر است که استان کرمان سرمایه های انسانی باارزش و بزرگی دارد که در کشور تاثیر گذار می باشند.

 

معاون فرماندار زرند آیت الله هاشمی رفسنجانی را بزرگترین سرمایه کشور دانست و ابراز کرد: ایشان تاثیرگذار ترین فرد در قبل و بعد از انقلاب بود به گونه ای که امام راحل سخنان شهید مطهری و آیت الله هاشمی رفسنجانی را حتما گوش می دادند. همچنین اعتمادی که امام راحل به شیخ علی انصاری ( یکی دیگر از شخصیت های بزرگ استان کرمان بودند)، شاید به فرزند خود نداشتند.

 

وی از مهمترین خصلت مردم کرمان که نجابت می باشد، سخن به میان آورد و افزود: آنچه که مردم کرمان به دست گیرند با اعتماد کامل تحویل می دهند و این سرمایه بزرگی می باشد، ضمن آنکه استان کرمان سرمایه های خدادادی بسیار دارد.

 

صادق زاده اضافه کرد: استان کرمان حدود یک میلیارد تن ذخایر معادن زغال سنگ و سنگ آهن دارد، بخشی از این ذخایر در شهرستان زرند می باشد، بطوریکه بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخیره زغال سنگ و حدود ۵۰۰ میلیون تن ذخیر سنگ آهن در شهرستان زرند وجود دارد.

 

وی با بیان این مطلب که باتوجه به ظرفیت های شهرستان زرند، صنایع مادر را تعریف نموده ایم، اظهار کرد: با ایجاد صنایع مادر از خام فروشی جلوگیری می شود، در کنار سنگ آهن جلال آباد که حدود ۲۰۰ میلیون تن ذخیره دارد، با سرمایه گذاری بخش خصوصی، کارخانه کنسانتره با ظرفیت ۴ میلیون تن و در کنار آن کارخانه گندله سازی با ظرفیت ۴ میلیون تن ایجاد نموده ایم.

 

معاون فرماندار زرند افزود: همچنین در کنار آنها احداث کارخانه فولاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی ایجاد نموده ایم، بطوریکه بزرگترین مجموعه فلزی خاورمیانه می باشد که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در شهریور سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی از چرخه کامل تولید فولاد در شهرستان زرند ایجاد گردیده، خبر داد و ادامه داد: کارخانه فولاد زرند تنها مجموعه ای است که کل خوراک آن در شهرستان زرند تامین می گردد، ضمن آنکه دو واحد کک سازی با ظرفیت های ۴۰۰ هزار تن و ۸۰۰ هزار تن در کنار این مجموعه ها احداث نموده ایم که به حدود ۴ میلیون تن زغال سنگ در سال نیاز دارند.

 

صادق زاده ابراز کرد: ظرفیت تولید زغال سنگ استان کرمان حداکثر دو میلیون تن می باشد که دو میلیون تن زغال سنگ کمبود داریم و برای تامین این میزان کمبود زغال سنگ، معدن خمرود با ذخیره حدود ۸۰ میلیون تن ذخیره، یکی از معادن بزرگ زغال سنگ می باشد را به بخش خصوصی (میدکو) واگذار نموده ایم و این سرمایه گذار قصد صنعتی سازی استخراج زغال سنگ را دارد.

 

وی اعلام کرد: شرکت میدکو با استفاده از کارشناسان خارجی قصد دارد، برداشت زغال سنگ را فول مکانیزه نماید، بطوریکه که دیگر کارگر در استخرایج زغال سنگ دخالتی نداشته باشد و قول مساعد داده شده که تا شهریور سال آینده این پروژه به اتمام رسد.

 

معاون فرماندار زرند با بیان این مطلب که معین منطقه کار خاصی در زرند انجام نداده است، معتقد است: اقدامات صورت گرفته در شهرستان زرند، عین اقتصاد مقاومتی می باشد، بطوریکه بیش از ۵ هزار نفر در مجموعه پروژه های در حال اجرای زرند مشغول به کار می باشند و در آینده نزدیک حدود ۳ هزار نفر به آنها اضافه می گردد.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان زرند در سال های ۹۶ و ۹۷ منفی می گردد، تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در زرند، بخش عمده اشتغال زایی استان را جذب خواهد نمود.

 

صادق زاده منطقه ویژه ریلی زرند در کشور بی نظیر دانست، عنوان کرد: در شهرستان زرند یک منطقه اقتصادی ریلی ایجاد خواهد شد که در آن تولید واگن، تولید ریل و تولید تمام قطعات ریلی در آن صورت می گیرد و همه واردات ریلی، وارد زرند شده و سپس از زرند به سایر نقاط کشور صادر می گردد.

 

وی حدود ۳ هزار میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری منطقه ویژه ریلی زرند تخمین زد و ادامه داد: این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی تامین می گردد و سرمایه گذار این طرح مشخص شده است و اکنون در حال اخذ مجوزها می باشیم، امیدواریم در اوایل سال ۱۳۹۶ مجوزهای آن صادر گردد.

 

معاون فرماندار زرند از ثبت ملی سوهان زرند خبر داد و ابراز کرد: سوهان زرند به عنوان محصولی که ارزش غذایی بالایی دارد و هیچ مواد افزودنی و شیمیایی در آن استفاده نمی گردد، بطوریکه یک غذای سالم ایرانی می باشد.

 

وی افزود: به سمت صنعتی کردن این محصول رفته ایم، همچنین در حال تغییر بسته بندیهای آن می باشیم تا مورد پسند بازارهای هدف باشد.

 

“عباس امیرترابی” از تولید کنندگان سوهان زرندی نیز در این نشست گفت: سوهان یکی از سالم ترین تنقلات ایران می باشد و درصد شکر مورد استفاده شده در آن نسبت به سایر مناطق کمتر است و سرشار از جوانه گندم می باشد و به سبب وجود جوانه گندم یکی از تنقلات سالم و مفید محسوب می گردد.

 

وی به خصوصیات منحصر بفرد سوهان زرند اشاره و ادامه داد: ضخامت آن در سطح سوهان یکسان، در زمان خوردن اثر آن روی دندان باقی نمی ماند، روغن مازاد آن در دهان باقی نماند و بوی عطر جوانه گندم در آن محسوس می باشد، از مهمترین مشخصات سوهان زرند می باشد.

 

انتهای پیام/

ایسنا