آیت‌الله جعفری امام‌‌جمعه کرمان:

جرأت نمی‌کنم درباره آیت‌الله هاشمی صحبت کنم/ رسانه‌ها مردم را به وحشت نیندازند

امام‌‌جمعه کرمان گفت: نقد موجب تکامل جامعه است، هیچ‌کس نباید از نقد صحیح ناراحت شود اما نقدی صحیح است که معایب و مزایا در کنار یکدیگر مطرح گردد.

امام‌‌جمعه کرمان گفت: نقد موجب تکامل جامعه است، هیچ‌کس نباید از نقد صحیح ناراحت شود اما نقدی صحیح است که معایب و مزایا در کنار یکدیگر مطرح گردد.

jafari


به گزارش صدای زرند به نقل از ایلنا، آیت‌الله “سید یحیی جعفری” در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بزرگ مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان‌ کرمان با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در انتقال اخبار به جامعه دارند، افزود: رسانه‌های صوتی، تصویری و مطبوعات نظرات متفاوتی را مورد ارزیابی قرار داده و به جامعه منتقل می‌دهند تا جامعه از مسایل مختلف شهر، کشور و جهان آگاه شوند.

 

امام‌جمعه کرمان ادامه داد: اگر رسانه‌ها به موقع به تکلیف خود عمل کنند و مردم را آگاه سازند، از وقوع بسیاری از حوادث جلوگیری می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر رسانه‌ها نبودند، مردم دچار اضطراب می‌شدند، بیان کرد: حوادث مختلفی در جامعه اعم از سیل، زلزله و غیره رخ می‌دهد، در جریان این حوادث شاهد انعکاس اخبار متفاوتی هستیم.

 

آیت‌الله جعفری خطاب به رسانه‌ها گفت: یکی از مهمترین وظایف شما رسانه‌ها انتشار خبر دقیق است. گاهی برخی اخباری را منتشر می‌کنند که باعث وحشت مردم در جامعه می‌‌شود؛ به‌طور مثال سال‌جاری زلزله‌ای در زرند رخ داد، این خبر به گونه‌ای مطرح شد که مردم وحشت کردند.

 

امام جمعه کرمان با اظهار به اینکه آموزش کار بسیار ارزشمند و پسندیده‌ای است، افزود: قبل از وقوع حادثه به مردم آموزش و آگاهی دهید به گونه‌ای که مردم زمان حادثه بدانند باید چه اقدامی انجام دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: چند سال قبل زلزله بم و زرند رخ داد و اخبار متفاوتی از کشته شدن افراد بیان شد؛ طوری‌که مردم سرگردان بودند که کدام خبر صحیح است. آنچه مهم بود، زلزله مهیبی به‌وقوع پیوسته بود و متاسفانه تعدادی انسان در این حوادث کشته شدند. رسانه‌ها می‌توانند نقش زیادی در جامعه ایفا کنند، منتهی باید دقیق باشند و مردم را به وحشت نیندازند.

 

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه رسانه‌ها باید در همه مسائل تقوای الهی را رعایت کنند، عنوان کرد: تقوا مخصوص افراد خاص نیست و همه باید تقوا را رعایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خبر نباید تبعات منفی داشته باشد، افزود: خبر باید به‌هنگام باشد اما در برخی مواقع شاهد انتشار اخبار غیر مهم هستیم و برعکس ضمن آن‌که نوع مطرح کردن خبر فرق می‌کند.

 

آیت الله جعفری خطاب به مسئولان تاکید کرد: مسئولان باید از لحاظ مادی و مهنوی از رسانه‌ها حمایت کنند، ضمن آن‌که اصحاب رسانه را هدایت کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اظهار به اینکه رسانه‌ها می‌توانند خدمتگذار مناسبی برای مردم باشند، بیان کرد: زمان رژیم ستم‌شاهی، رسانه آزاد نداشتیم و باید اخبار منتشر شده به تایید ساواک می‌رسید اما امروز رسانه ها آزادانه نقد می‌کنند.

 

امام‌جمعه کرمان نقد را سبب‌ساز تکامل دانست و عنوان کرد: هیچ‌کس نباید از نقد صحیح ناراحت شود اما نقدی صحیح است که معایب و مزایا کنار یکدیگر مطرح شود.

 

وی با بیان اینکه سلیقه‌ها با یکدیگر تفاوت‌ دارند، افزود: ما به گونه‌ای تربیت شده‌ایم که از انتقاد خوش‌مان نمی‌آید در حالی‌که انتقاد مایه پیشرفت جامعه می‌شود.

 

آیت‌الله جعفری در پایان خاطرنشان کرد: هنوز بعد از درگذشت آیت‌الله هاشمی جرأت نمی‌کنم درباره وی صحبت کنم چراکه بعضی‌ها مخالف آیت‌الله هاشمی هستند و این مخالفت منطقی نیست.

 

انتهای پیام/