همزمان با ایام فاطمیه:

بزرگداشت آیت‌الله سید احمد جعفری (ره) و یادواره شهدای روحانی زرند برگزار شد

صبح امروز بزرگداشت آیت‌الله استاد سید احمد جعفری (ره) و یادواره شهدای روحانی شهرستان زرند با حضور پرشور مردم و مسئولین این شهرستان در فاطمیه سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.

صبح امروز (۱۰ اسفند ماه) همزمان با ایام الله فاطمیه، پنجمین سالگرد رحلت مرحوم آیت الله سید احمد جعفری و یادواره ۲۶ شهید از شهدای روحانی شهرستان زرند با حضور پرشور مردم و مسئولین این شهرستان در فاطمیه سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.

shohada rohani zarabd 951210 15

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند در این مراسم معنوی  ضمن تسلیت ایام الله فاطمیه و تشبیه علما و آدم‌های مومن به زنبور عسل، گفت: پیامبر خدا (ص) با توجه به ویژگی‌هایی که آدم‌های مومن دارد او را به زنبور عسل تشبیه کرده‌ است، زنبور عسل چند ویژگی دارد یکی از این ویژگی ها این است که عسلی که می‌دهد شفا بخش است.

امام جمعه زرند بیان داشت: چهره‌ی آیت‌الله جعفری در زرند منشأ نور بوده است، شخصیتی مثل علامه جعفری برای انقلاب زحمت زیادی کشیده است و ایشان تسلط زیادی بر معارف قرآنی و احادیث داشتند.

وی افزود: دومین خصوصیت زنبور عسل طیب و پاکیزه بودن است و سومین ویژگی برای عالم مثال می‌زنند که تشبیه شده به زنبور عسل یک عالم هرجا باشد مایه برکت است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی علما را حافظ اسلام دانست و گفت: اگر علما نبودند این دین و مرزها از دست رفته بود. رزمندگان جغرافیای دین را حفظ می‌کنند و مرز تشییع را علما حفظ کرده‌اند و در این زمینه روحانیت بزرگوار همیشه پیشتاز علم و عمل بوده است.

وی ضمن بیان حضور فعال روحانیت در مبارزه حق علیه باطل، اظهار داشت: شهدای روحانیت همانطور که جلودار علم و عمل بودند در زمان تهاجم دشمن نیز روحانیت ما پیشتاز بودند، بیش از ۲۵۰۰ شهید روحانیت در کشور داریم و با توجه به جمعیت شهرستان زرند بیشترین آمار شهدای روحانیت در استان کرمان مربوط به شهرستان زرند است.

امام جمعه زرند تصریح کرد: ما امروز باید درس حفظ اسلام و حمایت از ولایت فقیه را از شهدا یاد بگیریم تا بتوانیم صادقانه به نظام خدمت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین “محمدجعفر واضحی آشتیانی” کارشناس دینی در این مراسم ضمن تسلیت ایام الله فاطمیه، گفت: انسان برای اینکه به قرب الهی برسد به عقل و علم نیازمند است، عقل نیرویی به انسان می‌دهد تا تشخیص دهد و معنی عقل یعنی درک و بینش است.

وی ادامه داد: انسان بی دین یعنی انسان بی عقل است و کسی که عقل ندارد حیا ندارد برای رسیدن به عقل هم باید علم و اطلاعات داشته باشیم.

حجت‌الاسلام واضحی با اشاره به جایگاه عقل، اظهار داشت: مردم یا باید عالم باشند، یا باید دنبال تحصیل و علم باشند، جامعه‌ای که عالم و دانشمند نداشته باشد آن جامعه رشد علمی ندارد و مردم نیز نباید دنبال کسانی که علم ندارند، حرکت نکنند و خداوند در قران نیز می‌فرماید دنبال کسانی که علم ندارند حرکت نکنند.

این کارشناس دینی درباره یادگارهای آیت الله جعفری، گفت: آیت الله جعفری حوزه علمیه را برای مردم زرند به یادگار گذاشتند، حوزه علمیه هر شهر منشا نور آن شهر است و ایشان علم و دین را از عقل خود داشتند؛ ایشان حافظ کل قرآن و مروج دین بودند و در جامعه اگر عقل پیشرفت کرد و علم پیشرفت نکرد انحرافات آن جامعه زیاد خواهد شد.

گفتنی است، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات، مشاوره خواهران و برادران، چای صلواتی، واکس صلواتی و اهدای خون از برنامه های جانبی این یادواره بود.

به گزارش صدای زرند، آیت الله سید احمد جعفری موسس حوزه علمیه جعفریه و حجت و نخستین امام جمعه زرند، به دلیل بیماری ریوی که حدود ۱۰ روز در بخش آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده بود، در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۰۳ در سن ۷۷ سالگی دار فانی دنیا را به وداع گفت. وی در پنجم اسفند همان سال بعد از تشییع جنازه با شکوهی که در شهرستان زرند انجام شد در جوار قبور مطهر شهدا این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط:

عکس/ پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید احمد جعفری (ره) و یادواره شهدای روحانی زرند