جنبش علمی خاص، نتیجه تعلیمات عالیه قرآنی امام حسن عسکری(ع) بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)،دوران کوتاه امامت ایشان را دارای تعلیمات عالیه قرآنی ، نشر احکام الهی و مناظرات کلامی دانست که جنبش علمی خاصی را تجدید و فرهنگ شیعی در رشته های دیگر مانند فلسفه و کلام را نیز گسترش داد .

صدای زرند: به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت الاسلام مهدی حسنی بیان داشت: هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری،که یکی دیگر از گل‏های سرسبز باغ علوی پژمرده شد و آفتاب عمر با سعادت او غروب کرد.

حجت الاسلام حسنی افزود: آسمانیان و زمینیان در غم فقدان او محزون شدند و گل‏های بوستان احمدی در خزان یکی دیگر از شاخه‏های طوبای خود، به ماتم نشستند. ما نیز با فرزند برومند آن امام همام، حضرت مهدی(عج) هم‏ناله شده و در عزای آن سفیر هدایت و کشتی نجات به سوگ می‏نشینیم.

مهدی حسنی در بیان فضائل امام حسن عسکری بیان داشت: فضایل اخلاقی وکمالات معنوی امام حسن عسکری (ع) موجب شده بود که نه تنها  شیعیان و پیروان آن حضرت ‚ بلکه عامه مسلمانان و حتی دشمنان نیز بر عظمت و بزرگواری آنحضرت اعتراف  نمایند که نمونه ای از گفتار دشمنان آن حضرت سخن احمدبن عبیدالله  بود که گفت:”امام حسن  همچون پدران بزرگوارش عابدترین فرد زمان بود و بیش از همه به اطاعت خداوند می پرداخت.”

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند اظهارداشت:امام عسکری در علم و دانش نیز  بی نظیر بود چنانکه مورخان  حضرت را داناترین فرد زمان  خود معرفی،و بر این نکته اتفاق نظر دارند که آن حضرت  نه تنها  در احکام  دین  متخصص بود،بلکه درتمام علوم و در عرصه های مختلف  دانش یگانه  عصر خود به شمار می رفت.

حسنی ضمن تسلیت یکی دیگر از الگوهای بی بدیل عام هستی ابراز داشت:سرانجام معتمد، که امام عسکرى(ع) را در برابر دستگاه ستم‏پیشه عباسیان سدى‏ نفوذناپذیر مى‏دید، بر آن شد آخرین ضربه را بر حضرت وارد آورد و راه را براى ‏تحقق آرمانهاى پلیدش هموار کند. او امام را با زهر مسموم،و چنان‏نمایاند که حضرت به مرگ طبیعى از دنیا رفته است.ولى این توطئه نیز ناکام‏ماند و چهره واقعى وى بر همگان آشکار شد.

وی در خاتمه کلام خود گفت:در پایان بجاست مانند حضرت امام حسن عسکرى(ع)، که هنگام خروج از زندان معتمد آیه «یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون‏»را نگاشت، ما نیز آیه شریفه را به خاطر آوریم و براى سلامتى و ظهور کامل‏کننده ‏نهایى نور هدایت‏ حضرت مهدى(ع)دعا کنیم.

انتهای پیام/