رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت:

۲۸۵ فقره تصادف فوتی در جاده های شمال استان کرمان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ۱۱ ماه امسال ۲۸۵ فقره تصادف فوتی در جاده های شمال استان روی داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ۱۱ ماه امسال ۲۸۵ فقره تصادف فوتی در جاده های شمال استان روی داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

 

سرهنگ یوسف نجفی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: در این مدت یکهزار و ۷۷۴ فقره حوادث جرحی در جاده های این حوزه رخ داد که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

 
وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۲۱ نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند بیان کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

 
رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: امسال ۲ هزار و ۸۳۰ نفر در جاده های شمال استان کرمان مجروح شده اند که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 
وی با بیان اینکه نیمی از حوادث جاده ای مربوط به واژگونی و خروج از جاده بوده است افزود: طولانی بودن مسیرها، فاصله زیاد بین آبادی ها و شهرها، خستگی و خواب آلودگی رانندگان و سرعت غیر مطمئنه باعث این حوادث می شود.

 
سرهنگ نجفی خاطرنشان کرد: ۴۳ درصد از حوادث رانندگی در جاده های شمال استان کرمان مربوط به برخورد ۲ یا چند دستگاه خودرو با یکدیگر و هفت درصد برخورد با عابران پیاده بوده است.

 
وی گفت: ۶۵ درصد حوادث رانندگی در محورهای بین شهری و ۳۵ درصد در محورهای روستایی روی داده است.

 
وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ روی داده است تاکید کرد: قبل از ظهر بهترین زمان برای سفر و رانندگی است.

 
رئیس پلیس راه استان کرمان بی توجهی رانندگان به جلو را بیشترین دلیل بروز حوادث رانندگی در محورهای برون شهری اعلام کرد و گفت: محورهای کرمان – بم، انار – رفسنجان، انار – شهربابک و کرمان – سیرجان بیشترین حوادث رانندگی را داشته اند.

 
وی درباره برخورد با تخلفات حادثه ساز گفت: امسال ۵۳۱ هزار و ۴۰۲ مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز انجام و موجب کاهش خوادث رانندگی شده است.

 
وی اظهار کرد: امسال ۹۳۹ هزار و ۶۲۴ فقره برگ جریمه برای رانندگان متخلف محورهای برون شهری شمال استان کرمان صادر شده است.

 
نجفی گفت: در سال جاری ۶ هزار و ۸۰۵ دستگاه خودرو نیز به دلیل تخلف توقیف شده اند که بیشترین آنها تخلفات حادثه ساز داشته اند.

 
وی افزود: در سال جاری ۵ هزار و ۸۶۳ دستگاه موتورسیکلت نیز در جاده های استان کرمان توقیف شده است.

 
وی تصریح کرد: تعداد خودروهای توقیف شده با بیش از ۱۰ میلیون ریال جریمه نیز ۶۶۶ دستگاه بوده است.

 
رئیس پلیس راه استان کرمان به محدودیت های جاده ای در شمال استان طی ایام نوروز اشاره و بیان کرد: در محورهای بندرعباس – سیرجان و بالعکس و شهربابک – انار و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۸ تا ۲۴ در ۲۷،۲۸ و ۲۹ اسفند سال جاری و ۱۲ و ۱۳ فرودرین ماه سال آینده ممنوع است.

 
وی گفت در محورهای سیرجان – بافت و جیرفت – بندرعباس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۸ تا ۲۴ در ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه ممنوع است.

 
سرهنگ نجفی خاطرنشان کرد: محور دیهوک – کرمان و بالعکس نیز از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح ۲۶ تا ۳۰ اسفند سال جاری و چهارم و ۱۲ فروردین ماه سال آینده برای تردد کامیون ها و تریلرها ممنوع است.

 
وی بر لزوم رانندگی تدافعی نیز تاکید کرد و گفت: این نوع رانندگی به معنای توجه به رانندگی سایر رانندگان است تا اگر زمانی خطر غیر قابل پیش بینی و رانندگی خطرآمیز از سوی راننده دیگر رخ داد، راننده فرصت لازم برای جلوگیری از افزایش حادثه را داشته باشد.

 
وی درباره کمین های پلیس راه نیز گفت: اگر راننده ای در جاده با سرعت مطمئنه حرکت کند و حتی به کمین و ایست پلیس برسد با خیال راحت از کنار آنها عبور می کند و این استقرار پلیس زمانی برای رانندگان دلهره آور است که رانندگی مخاطره آمیز داشته باشند.

 
رئیس پلیس راه استان کرمان با اشاره به اینکه در قانون هیچ اشاره ای به کمین نشده است و این اقدام به هیچ عنوان غیر قانونی نیست تاکید کرد: به ماموران پلیس توصیه شده که کمین نکنند و همواره در جایی مستقر شوند که دید کافی برای رانندگان وجود داشته باشد.

 
وی درباره برخورد با خودروهایی که اقدام به جابجایی اتباع بیگانه می کنند نیز گفت: قوانین موجود در این زمینه کاملا بازدارنده نیست.

 
وی با اشاره به اینکه آمار برخورد با این خودروها بسیار بالاست بیان کرد: امسال تعداد این خودروها در جاده های استان به ویژه جاده های منتهی به سیستان و بلوچستان کاهش داشته است.

 

tasadof

انتهای پیام/