خطیب جمعه زرند:

باطن نوروز انجام کارهای خیرخواهانه است / هرجا عقب نشستیم دشمن بیشتر پیش آمده است

آخرین نمازجمعه شهر زرند با حضور پرشور و همیشگی مردم و مسئولین ولایی و انقلابی این شهر و با امامت حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه زرند در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

آخرین نمازجمعه شهر زرند با حضور پرشور و همیشگی مردم و مسئولین ولایی و انقلابی این شهر و با امامت حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه زرند در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند ضن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و با تمسک به روایات گفت: چه خوب است به مناسبت ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) در خانه  جشن میلاد این بانوی عزیز را برگزار کنیم و جوان ترها می توانند به مناسبت سالروز ولادت حضرت (س) برای پدر و مادر خود جشن برگزار کنند.

 

وی با اشاره به سیره رفتاری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در مورد حضرت فاطمه می فرمودند که ایشان هرگز بر خلاف نظر من عمل نمی کرد و همیشه یار و همراه من بودند.

 

امام جنعه زرند با بیان روایتی از حضرت رسول (س) گفت: مردها باید در خانه به زنان خود کمک کنند. حضرت امیرالمومنین (ع) همیشه و در زمانی که در خانه بود به فاطمه (س) کمک می کرد. پیامبر اکرم (س) خطاب به امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: “هر مردی که در خانه به همسر خود کمک کند به عدد هر مویی که در بدنش هست خداوند عبادت یک سال را برایش می نویسد به گونه ای که در این سالها روزها روزه باشد و شب ها نماز شب بخواند و نامش را در دفتر شهدا ثبت می کند و به ازای هر قدمی که بر می دارد خداوند ثواب حج را به ایشان می دهد.” زن ها هم باید بدانند که فعالیت و خدمت ایشان در منزل هم برای ایشان جهاد محسوب می شود و خانه داری برای زنان یک نوع جهاد است.

 

ابراهیمی ضمن توصیه همه نمازگزاران به تقوی الهی بیان داشت: در توصیه به تقوی، احترام پدر و مادر مخصوصاً احترام مادر را باید نگه داریم. اگر گره ای در کارهای شما افتاده است یک هدیه برای مادرتان بگیرید و از او بخواهید تا برایتان دعا کند و اگر مادرتان از دنیا رفته است به سر مزار او بروید و برایش فاتحه بخوانید تا گره از کارت باز شود.

 

نماینده ولی فقیه در زرند گفت: ایام نوروز را در پیش داریم که این ایام مورد تایید امام (ره) نیز هست ولی باید بدانیم که نوروز باید مایه برکت برای همه باشد. ثروتمندان فامیل می توانند در این روزها دست فقرا خانواده را مخفیانه بگیرد و اگر کدورتی در بین برخی از اقوام وجود دارد باید بتوانیم با برنامه ریزی که می کنیم باعث آشتی و رفع کدورت آن هاشویم. و مسائلی از این دست که باید در ایام نوروز مد نظر قرار گیرد و بدانید که اینها باطن نوروز هستند.

 

وی ضمن اشاره به مراسم و ایام پیش رو گفت: در دنیای غرب حمایت از زن بیشتر حالت شعاری دارد و تا قبل از انقلاب صنعتی زن اصلاً حق مالکیت نداشت و بعد از انقلاب صنعتی هم به دلیل نیاز به کارگر به زن حق مالکیت دادند اما همچنان هم در دنیای غرب زن از حقوق یکسانی نسبت به مرد برخوردار نیست. اگر در دنیای غرب به زن آزادی داده می شود تنها برای شهوت رانی مردان است. در دنیای اسلام زن اهمیت زیادی دارد و زن در اسلام دارای حقوق یکسانی نسبت به مرد می باشد و بهترین روز را روز زن نام نهاده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در پایان سخنان خود با اشاره به برجام اظهار داشت: تجربه ای که ما در برجام گرفتیم این بود که هر کجا عقب نشینی کردیم دشمن بیشتر پیش آمد که این موضع در مورد فرهنگ هم همینطور است. هرکجا هم ما قدرت نشان دادیم دشمن عقب رفت پس باید بدانیم با ضعف نشان دادند ما روز به روز عقب تر خواهیم رفت.

 

ebrahimi 001

 

انتهای پیام/