دکتر امیری در گفت و گوی صمیمی با صدای زرند:

برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶ از مهمترین اقدامات مجلس در سال ۹۵ بود

حسین امیری خامکانی در گفت و گویی اظهار داشت: عمده کار سال ۹۵ مجلس که تا چند ماه پیوسته وقت برد بررسی برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی در کمیسیون ها و نهایتاً به صورت سه شیفت در صحن علنی مجلس بود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم شریف شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمع‌بندی برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶ از مهمترین اقدامات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ بود.

 

حسین امیری خامکانی در گفت و گویی صمیمی با خبرنگار صدای زرند افزود:  عمده کار سال ۹۵ مجلس که تا چند ماه پیوسته وقت برد بررسی برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی در کمیسیون ها و نهایتاً به صورت سه شیفت در صحن علنی مجلس بود.

 

Amiri

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه ششم پس از توافق برجام و در آستانه رفع تحریم‌ها و نیز اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بود از حساسیت و اهمیت خاص خود برخوردار بود.

 

امیری ادامه داد: مشکلات انباشت شده‌ی اقتصادی که فشار بر زندگی اقشار مختلف آورد، خود مزید بر علت شده بود که انتظارات این اقشار در برنامه دیده شود.

 

وی گفت: پس از برنامه ششم توسعه، بررسی بودجه سال ۹۶ در کمیسیون‌ها و صحن علنی از اقدامات مهم سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی بود.

 

بررسی حادثه آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر مهمترین اقدام کمیسیون انرژی در سال ۹۵

 

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون انرژی مجلس در سال ۹۵ افزود: در کمیسیون انرژی در کنار بررسی لوایح برنامه و بودجه، بررسی حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر از اقدامات مهم کمیسیون بود که نهایتاً گزارش آن در صحن علنی قرائت شد.

 

تشکیل روابط عمومی مجمع یکی از مهمترین اقدامات مجمع نمایندگان استان در سال ۹۵

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: در مجمع نمایندگان استان کرمان نیز بررسی مسائل و مشکلات دستگاه‌های استانی با حضور مدیران و تشکیل جلسات متعدد در استان کرمان و تهران و پیگیری مصوبات جلسات استانی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی از اقدامات اساسی در سال ۹۵ بود.

 

امیری ادامه داد: تشکیل روابط عمومی مجمع نمایندگان در جهت اطلاع‌رسانی بیشتر نسبت به گذشته و حضور در فضای رسانه‌ای و توجه به مناسبت‌ها از اقدامات مهم مجمع نمایندگان در سال ۹۵ بود.

 

زلزله و تکان‌های نزدیک به دو ماه زرند از اتفاقات نادر و نفس‌گیر ما در سال ۹۵

 

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در حوزه انتخابیه نیز افزود: در شهرستان زرند و کوهبنان همچنان بحث کارگری و معادن، پرداخت به موقع حقوق کارگران، حل مشکل معادن زغال‌سنگ و راه‌اندازی معادن تعطیل شده و افزایش قیمت خرید زغال‌سنگ توسط ذوب آهن اصفهان بحث روز ما در سال ۹۵ بود.

 

وی تصریح کرد: همچنین توافق نهایی برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی زرند و آماده‌سازی بیمارستان کوهبنان از مطالب فراگیر هفته‌ها و ماه‌های ما در سال ۹۵ بود.

 

امیری خاطرنشان کرد: زلزله  و تکان‌های نزدیک به دو ماه زرند از اتفاقات نادر و نفس گیر مادر سال ۹۵ بود که وقت و انرژی بسیاری از ما گرفت.

 

وی با بیان اینکه تلاش ما در برنامه ششم توسعه برای حل مشکل چند ساله صندوق فولاد و پوشش آن توسط وزارت کار از اقدامات مهم دیگر در سال ۹۵ بود افزود: خوشبختانه در سال ۹۵ حقوق بازنشستگان فولاد پرداخت شد و حقوق آنها روی روال افتاد.

 

درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تلخترین اتفاق سال ۹۵

 

وی به برخی از اتفاقات تلخ سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بازوی توسعه استان کرمان و سردار سازندگی کشور بود تلخ‌ترین اتفاق سال ۹۵ بود و در کنار آن سیل‌های اخیر که در استان کرمان صورت گرفت از اتفاقات تلخ دیگر در این سال بود.

 

انتهای پیام/