نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس:

بیشتر مردم زرند می توانند در کارگاه های خرد سرمایه گذاری کنند / زرند می تواند پایلوت اشتغال و تولید شود

امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمده مردم شهرستان زرند می توانند در کارگاه های خرد سرمایه گذاری کنند، افزود: کارگاههای کوچک میتوانند ما را به اهداف اقتصاد مقاومتی برسانند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمده مردم شهرستان زرند می توانند در کارگاه های خرد سرمایه گذاری کنند، افزود: کارگاههای کوچک میتوانند ما را به اهداف اقتصاد مقاومتی برسانند.

EGHTESAD MEGHAVEMETI

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری” در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان زرند گفت: با بهره‌برداری از کارخانه فولاد زرند ایرانیان تعداد زیادی شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

 

امیری افزود: شغل های غیر مستقیم عمدتا در واحدهای خرد و کوچک بوجود می آید که هر کدام سرمایه زیادی هم نیاز ندارد.

 

وی با بیان اینکه کارگاه های خرد مردمی ترین بخش اقتصاد هستند و فراگیر می باشند، ادامه داد: این کارگاه ها بدلیل عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد و نیز فضا زیاد و زیر ساخت زیاد، راحت راه اندازی می شوند و باید بازار مصرف آنها را تامین کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در جهت اشتغال و تولید شهرستان زرند میتواند پایلوت و الگو شود و امیدواریم که در پایان سال در این خصوص پیشرفت خوبی در شهرستان داشته باشیم.

 

امیری با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان اقتصاد مقامتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت، همه مدیران باید با انگیزه و برنامه‌ریزی دقیق تمام توان خود را برای تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به‌کار گیرند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان رونق تولیدات داخلی و مصرف تولید داخلی و جلوگیری از واردات را از مهم‌ترین راه‌های تحقق نامگذاری سال ۹۶ برشمرد و گفت: جلوگیری از واردات زغال‌سنگ و… از راه‌های رونق معادن و ایجاد اشتغال است.

 

وی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری که توسط شرکت میدکو در شهرستان صورت گرفته در سال جاری شاهد رشد و توسعه اقتصادی و افزایش آمار اشتغالزایی در منطقه هستیم و دراین راستا در سال جاری طرح فولاد به بهره‌برداری می‌رسد.

 

امیری با اشاره به اینکه اگر هیچ ظرفیت دیگری را در نظر نگیریم فقط ذغال سنگ میتواند فشار بیکاری زرند و کوهبنان را کاهش دهد، گفت: عمده کشورها حتی کشورهای پیشرفته اشتغال خود را در کارگاه های خرد و کوچک حل کرده اند و برای واحدهای بزرگ زیر ساخت واحدهای کوچک را فراهم میکنند.

 

وی گفت: با راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط گام مهم و ارزشمندی در تحقق شعار امسال ایجاد می‌شود و زمانی که تولید افزایش یابد، اشتغال ایجاد می‌شود، رکود هم خود به خود از بین می‌رود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم رونق اقتصادی در کشور حاکم شود و کشور نیز از این رکود خارج شود.

 

وی با بیان اینکه در زرند آماده جهش هستیم، افزود: زیر ساختهای راه اندازی واحدهای کوچک و خرد در صنایع فولاد، صنایع غذایی مثل سوهان، حمل و نقل و ذغال سنگ و سنگ آهن در زرند فراهم می باشد.

 

وی تصریح کرد: وقتی گفته می شود مثلا فولاد ۱۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد میکند منظور این است که واحدهای کوچک از محصول فولاد برای بازار مصرف استفاده کنند چرا که واحدهای کوچک مصرف کننده و حتی تامین کننده واحدهای بزرگ از جمله کارخانجات فولاد می باشد.

 

امیری با بیان اینکه برای تحقق شعار امسال باید با برنامه و رویکرد مشخص تلاش کنیم، عنوان کرد: مردمی‌بودن اصلی‌ترین رویکرد در اجرای اقتصاد مقاومتی است و تجربه نشان داده که حضور مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشا باشد و در این راستا مدیران باید بسترهای لازم برای حضور مردم در این عرصه را فراهم کنند.

 

وی درون‌زا بودن و تکیه بر داشته‌ها را یکی از مولفه‌های موثر در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید بسترهای لازم برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجموعه مدیران شهرستان باید برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خود را در راستای ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و حوزه گردشگری تهیه و تدوین کنند.

 

امیری در خصوص بازار سوهان زرند با اشاره به اینکه یک راه امنیت بازار، کیفیت محصول و کیفیت بسته بندی است گفت: از همین ابتدا باید نظارت کامل باشد چرا که غیر از این باشد با شکست مواجه می شویم.

 

وی تصریح کرد: تولید کنندگان سوهان، قوتو و هر محصول دیگر باید بدانند کیفیت، تولید و اشتغال آنها را پایدار نگه میدارد و از آن سو اولین ناخالصی در کار اولین گام بسمت شکست و از دست دادن درآمد است.

 

امیری اظهار کرد: در بازارچه های شهرستان از جمله صنایع دستی و جمعه بازار فقط تولیدات خود شهرستان ارایه و عرضه مستقیم شود تا باعث تشویق تولیدکنندگان نیز گردد.

 

انتهای پیام/