رئیس دادگستری شهرستان زرند:

افزایش ۷ درصدی طلاق توافقی در شهرستان زرند

رئیس دادگستری شهرستان زرند از افزایش ۷ درصدی طلاق توافقی وهمچنین افزایش ۱۱ درصدی طلاق غیر توافقی در این شهرستان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴خبر داد.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام و المسلمین “محمود محمدی” در تشریح علل طلاق گفت: عمده دلایل طلاق را می توان رفع قبح طلاق درجامعه، اعتیاد به مواد مخدر، مشکلات جنسی، فقر و مشکلات اقتصادی و بیکاری، بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر، دخالت بزرگترها، عدم پرداخت نفقه، ازدواج تحمیلی، مشکلات جسمی و همچنین رویای رسیدن به زندگی ایده آل برشمرد.

 

وی در تشریح آسیبهای اجتماعی پیرامون طلاق عنوان کرد: متاسفانه جامعه اسلامی به مسیری می رود که بسیار متفاوت با اهداف تشکیل انقلاب اسلامی است.

 

محمدی با اشاره به ۱۱میلیون جوان مجرد در سن ازدواج، گفت: با وجود افزایش محرکهای شهوات در جامعه از جمله فضای مجازی، اینترنت و ماهواره متاسفانه گرایش جوانان به ازدواج کم است که آسیب بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: بسی جای تاسف است که امر به معروف و نهی از منکر که از الزامات جامعه اسلامی است امروزه بسیار در جامعه ما غریب مانده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی اظهار کرد: اگر به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اهمیت می دادیم امروزه شاهد گرایش جوانان به ازدواج سفید نبودیم و جای ارزشها و ضد ارزشها عوض نمی گردید.

 

محمدی خاطر نشان کرد : در دوره ای قرار داریم که نسل جوان در معرض آماج گلوله های فرهنگی دشمن قرار گرفته، دشمنی که قصد تغییر اندیشه و تفکر دینی اسلامی جامعه و جایگرین کردن تفکر منحرف غربی را دارد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از مجردها به واسطه معیشت و مشکلات اقتصادی حاضر به ازدواج نیستند، گفت: در سالی که مزین به نام”اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال شده” است مسئولین باید حل این مشکل را در راستای اشتغال زایی مورد توجه دهند.

 

این مقام قضای ابراز کرد: همانطور که ازدواج محبوب خداوند است طلاق از نظر اخلاقی عملی مذموم و مقبوض ترین حلال می باشد و بایستی بنحوی در جامعه اسلامی عمل کنیم که فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم

 

talagh.

 

انتهای پیام/