اسلامی رییس نمایندگی اداره میراث فرهنگی کرمان در زرند:

افزایش ۴۱ درصدی مسافران نوروزی شهرستان زرند

محمد اسلامی گفت: علیرغم هشدارهای هواشناسی که احساس میشد با کاهش مسافران نوروزی روبرو باشیم اما طبق آمار، شهرستان زرند جهش خوبی در آمار مسافران نوروزی دارد که شاید بتوان ثبت ملی سوهان زرندی و معرفی جاذبه های گردشگری در خارج از استان و طریقه پذیرایی ـ ایجاد واحدهای بوم گردی و مهمان نوازی شهروندان زرندی در ادوار گذشته را مهمترین دلیل این افزایش عنوان کرد.

به گزارش صدای زرند، محمد اسلامی گفت: علیرغم هشدارهای هواشناسی که احساس میشد با کاهش مسافران نوروزی روبرو باشیم اما طبق آمار، شهرستان زرند جهش خوبی در آمار مسافران نوروزی دارد که شاید بتوان ثبت ملی سوهان زرندی و معرفی جاذبه های گردشگری در خارج از استان و طریقه پذیرایی ـ ایجاد واحدهای بوم گردی و مهمان نوازی شهروندان زرندی در ادوار گذشته را مهمترین دلیل این افزایش عنوان کرد.

 

اسلامی با اشاره به مسافرت تعدادی از گردشگران خارجی در نوروز امسال به شهرستان زرند گفت: شاید روزگاری آمدن حتی یک توریست و اسکان در زرند رویایی بیش نبود ولی با رونق واحدهای بوم گردی خصوصاً شاردون در دشتخاک در شش ماهه اخیر قریب ۳۰۰ گردشگر خارجی زرند را مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که بخشی از این افراد به توصیه جهانگردانی که یکبار در زرند مهمان شده اند به این شهرستان آمده اند.

 

وی گفت: همچنین واحد بوم گردی گرگاک که به تعبیر استاندار محترم نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در استان است خیل قابل توجهی از مسافران و گردشگران داخلی را به خود اختصاص داده است.

 

نماینده اداره کل میراث فرهنگی کرمان مهمترین مشکل گردشگری زرند را فقدان هتل دانست و خاطر نشان ساخت با تقویت بخش خصوصی عملیات ساخت هتل امسال در زرند آغاز خواهد شد.

 

اسلامی از معرفی دو سرمایه گزار برای ساخت هتل سنتی و نیز دهکده صنایع دستی و تولید سوهان بعنوان شاخص های سال ۹۶ نام برد و افزود: امیدواریم سال۹۶ موثرتر از سال ۹۵ در عرصه صنعت گردشگری گام بردایم.

 

mohammad eslami miras

 

انتهای پیام/فارس