حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی:

کلید مقاوم کردن اقتصاد کشور تولید و مصرف محصولات داخلی است

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اشتغال کشور در گروه تولید داخل است چراکه تولید داخل و اشتغال دو روی یک سکه اند.

به گزارش صدای زرند، حسین امیری خامکانی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ در مجموع توانستیم گام های عملی تری در جهت نامگذاری سال برداریم گفت: در شرایطی که به وجود آوردیم شعار سال جدید را بهتر از همیشه می‌توانیم عملیاتی نماییم.

 

وی ابراز کرد: البته کلید مقاوم کردن اقتصاد کشور با تولید و مصرف محصولات داخلی است و در شرایط فعلی هرکسی در حد و توان باید محصولات داخلی را مصرف کند.

 

امیری اذعان کرد: هر مصرفی از محصولات داخلی امروز قبل از اینکه مصرف گرایی محسوب شود، گردش مالی در اشتغالزایی کشور به وجود می آورد و به هر بهانه ای باید پول های نهفته و نقدینگی در دست مردم به چرخه تولید داخل کشیده شود.
وی با بیان اینکه اشتغال کشور در گرو تولید داخل است چرا که تولید داخل و اشتغال دو روی یک سکه اند خاطرنشان کرد: تحقق شعار امسال یعنی رسیدن به هدف گذاری امسال که اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است، تنها از این مسیر امکان پذیر است.

 

وی تصریح کرد: تولید و مصرف آن، تولید و صادرات و تولید کنترل واردات سه عامل مهم برای رونق اقتصادی و اشتغال در کشور و در نتیجه ایجاد رفاه در خانواده‌هاست.تولید نیاز به زیرساخت، تسهیلات ارزان قیمت، و ثبات و پایداری قوانین و مقررات دارد.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: همچنین تولید نیاز به امنیت سرمایه‌گذاری و فضای ساده و روان کسب و کار دارد که همه اینها امروز در کشور باید مورد بازنگری و قابل دسترسی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: صندوق توسعه ملی که برای تولید طراحی شده ورودی اش فقط سهم فروش نفت می باشد.از این صندوق باید برای توسعه واحدهای تولیدی در بخش های مختلف از جمله پالایشگاه ها استفاده کرد.

 

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در کشوری که دچار رکود اقتصادی است و درآمد مالیاتی حتی برای هزینه‌های جاری ندارد و فروش نفت آن به زیر یک میلیون بشکه رسیده بود درآمدش نمی‌آمد و به جای آن عمدتا کالاهای غیر ضرور وارد میشد چطور عده ای فروش نفت و بازپس گرفتن سهم خودمان از بازار نفت دنیا و سبد اپک را بی ارزش می دانند با کدام پول پالایشگاه‌ها برای جلوگیری از خام‌فروشی احداث شود.وی افزود: زیرساخت های تولید، با سرمایه گذاری داخلی و خارجی و با فروش نفت امکان پذیر است.
امیری تصریح کرد: صندوق توسعه ملی که سهم تولید است حتی برای احداث پالایشگاه جهت جلوگیری از خام فروشی فقط با پول نفت تغذیه می‌شود لذا بازپس‌گیری سهم کشور از سبد اپک و بازار نفت جهانی پس از توافق برجام برای تولید و اشتغال ضرورتی انکارناپذیر است.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: رضایت مقام معظم رهبری از نفت که در سخنرانی نوروزی اعلام نمودند بر همین اساس است. یکی از مسیرهای تولید و اشتغال همین هزینه کردن درآمد حاصل از فروش نفت در زیر ساخت تولید و اشتغال در همه بخش ها از جمله ایجاد ارزش افزوده در صنایع پالایشگاهی است.

 

امیری افزود: در شرایطی درآمدهای کشور کم شده بود و هزینه‌های اداره کشور فوق العاده بالا بود در شرایطی که حتی سرمایه‌گذاران داخلی انگیزه و توان سرمایه گذاری نداشتند چطور می‌شود؛تولید و اشتغال را رونق بخشید. لذا باید پذیرفت که برجام تصمیم عاقلانه ای بود و به جای این که خودمان را سرزنش کنیم تصمیم تاریخی دیگری بگیریم و یک سیاست گذاری واحد و مشترکی برای تولید و اشتغال بگیریم.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه همه نهادهای نظام باید هماهنگ با دولت و تابع سیاستهای واحد در راستای تولید و اشتغال فعالیت نمایند تاکید کرد: در شرایط جدید حاکم بر آمریکا و بعضی کشورها ما کف خواسته مان باید اجرای توافق برجام باشد نه تلاش برای برهم زدن آن و دوباره بالا بردن هزینه های اداره کشور،کف خواسته مان باید برگشت سهم نفتمان در سبد اوپک به قبل از تحریم ها و تلاش برای احداث پالایشگاه و سرمایه گذاری در ارزش افزوده باشد.

 

AMIRI

 

انتهای پیام/