مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان:

تولید روزانه ۴۰۰ تن زباله در شهر کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: نوروز امسال حدود ۴۰ درصد از جمعیت شهر کرمان زیر پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا قرار گرفته است.

به گزارش صدای زرند، اسماعیل جهانشاهی گفت: تاکنون بیش از ۴۶ هزار خانوار از مجموع ۱۲۰ هزار خانوار ساکن در شهر کرمان زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

 

BAZYAFT

وی با بیان اینکه منطقه یک شهری (بطور کامل) و محدوده هایی از سایر مناطق شهری نیز در پوشش این طرح قرار گرفته است گفت: شهروندانی که در این مناطق قرار دارند پس از جداسازی مواد قابل بازیافت زباله ها و ذخیره در منازل، طبق زمانبندی به مأمورین بازیافت تحویل دهند.

 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان اظهار کرد: شهروندانی که به هر علت در زمان مراجعه خودروهای ستاد اجرایی طرح در منزل حضور ندارند یا اینکه محل زندگی آنها در محدوده های طرح نیست، مواد قابل بازیافت خود را تحویل ایستگاه های بازیافت سطح شهر دهند.

 
وی افزود: هم اکنون تعداد ۲۳ کلبه بازیافت در سطح شهر و به صورت صبح و عصر در حال فعالیت است و ایستگاه های بازیافت سطح شهر به منظور تشویق بیشتر شهروندان مواد قابل بازیافت آنها را با هدایا و کالاهای متنوع مبادله می کنند.

 

 

جهانشاهی تصریح کرد: جمع آوری زباله های خشک در مناطق زیر پوشش به صورت تلفیقی شامل جمع آوری سیار (چند دستگاه خودرو مخصوص جمع آوری پسماندهای خشک قرار دارد که در مناطق اجرای طرح، ادارات و اصناف با همکاری بخش خصوصی اقدام به جمع آوری زباله می کنند)، کلبه های بازیافت و ساماندهی زباله گردها انجام می شود.

 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان اینکه در شهر کرمان روزانه و به طور متوسط حدود ۴۰۰ تن زباله تولید می شود گفت: روش جمع آوری زباله به صورت جمع آوری از در منازل شهروندان و در زمان های مشخص (یک شب در میان) انجام می شود.
وی افزود: روش معمول جمع آوری زباله بهترین و پرهزینه ترین روش جمع آوری زباله است و شهرداری در راستای رفاه حال شهروندان از یک سو و از سوی دیگر داشتن شهری سالم و پاک اقدام به جمع آوری با این روش کرده است.

 

 

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از شهروندان با وجود جمع آوری منظم زباله از در منازل آنها و اطلاع رسانی های انجام شده اقدام به گذاشتن زباله خارج از وقت تعیین شده می کنند که این کار علاوه بر تحمیل هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سال به شهرداری، موجب آلودگی و نازیبایی شهر و تضییع حقوق سایر شهروندان با پرداخت هزینه ای بیشتر از میانگین هزینه تمام شده، می شود.

 
جهانشاهی گفت: مهمترین قشری که اقدام به رهاسازی زباله خارج از وقت تعیین شده می نمایند اصناف و شهروندانی هستند که در زمان جمع آوری زباله در منزل حضور ندارند لذا کسبه باید در پایان فعالیت محل کسب خود، زباله های تولیدی را در زمان مقرر در مغازه قرار دهند.

 
وی افزود: شهروندانی که در زمان جمع آوری زباله در منازل خود حضور ندارند نیز باید زباله های خود را تا زمان بعدی جمع آوری نزد خود نگه دارند و از رها کردن زباله خارج از وقت در معابر و جوب های جدا خودداری کنند.

 
وی به جمع آوری زباله راس ساعت ۹ شب اشاره و عنوان کرد: با نصب بنر در محلات سطح شهر برای جمع آوری زباله اطلاع رسانی شده است.

 

انتهای پیام/ایرنا