مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

ورود سه میلیون گردشگر نوروزی به استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ورود سه میلیون گردشگر نوروزی در پایان یازدهمین روز فروردین ۱۳۹۶ به این استان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “محمود وفایی” با اشاره به اینکه در ایام نوروز سال جاری باغ فتح آباد، باغ شاهزاده ماهان، حمام گنجعلیخان و ارگ قدیم بم بیشترین بازدید کننده را داشته است افزود: روستای تاریخی میمند، کلوت های شهداد، آبشار و ارگ راین و خانه حاج آقا علی رفسنجان در رتبه های بعدی قرار دارد.

 

gardeshgar kerman


وی با بیان اینکه بازدید از جاذبه های طبیعی، گردشگری و تاریخی استان کرمان در ایام نوروز امسال رشد قابل توجهی داشته است اظهار کرد: خوشبختانه توزیع مناسب سفر سبب بازدید گردشگران از بیشتر جاذبه های این استان در ایام نوروز شده است.

 
وفایی با اشاره به اینکه اسکان مسافران نوروزی در مدارس کرمان از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۵ تا ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد رشد نشان می دهد افزود: همچنین در این مدت میزان اقامت در هتل های این استان ۲۲ درصد و در میهمان پذیرها ۲۵ درصد رشد داشته است.

 
وی با تاکید بر اینکه تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر در اقامتگاه های بوم گردی استان کرمان اقامت داشته اند تصریح کرد: متوسط مدت ماندگاری در این اقامتگاه ها بین یک تا ۲ شب بوده است.

 

انتهای پیام/ایرنا