در روز طبیعت صورت گرفت;

پاکسازی پارک شهید زرند توسط دوستداران محیط زیست/ توزیع ۵هزار کیسه جمع آوری زباله در بین شهروندان

فصل زیبای بهار با فرا رسیدن خود نغمه بیداری زمین و درختان را نوید داده و ۱۳ فروردین یا بنا بر آیین سنتی ما ایرانیان سیزده به در در اولین روزهای سال جدید، شاهد حضور مردمی در دل طبیعت هستیم که به امید سبز بودن و پاک زیستن از خانه های خود به در آمده و آیین سنتی این روز را گرامی می دارند.

در سیزدهمین روز از فروردین یا روز طبیعت؛ جمعی از دوستداران محیط زیست با حضور شهردار زرند اقدام به جمع آوری زباله های بوستان شهید زرند نمودند.

 


به گزارش صدای زرند، فصل زیبای بهار با فرا رسیدن خود نغمه بیداری زمین و درختان را نوید داده و ۱۳ فروردین یا بنا بر آیین سنتی ما ایرانیان سیزده به در در اولین روزهای سال جدید، شاهد حضور مردمی در دل طبیعت هستیم که به امید سبز بودن و پاک زیستن از خانه های خود به در آمده و آیین سنتی این روز را گرامی می دارند.

 

فرهنگ استفاده و بهره مندی از دامان زیبای طبیعت به عنوان دغدغه ای که هرساله توسط دوستداران محیط زیست مورد تاکید بوده این سال ها در سیزده بدر ایرانیان نمودی دیگر داشته و سازمان های مردم نهاد و خدمات رسان تلاش های ارزشمند و فرهنگی را برای ترویج این امر در جامنعه داشته اند.

 

فرهنگ سازی هایی از توزیع کیسه های ویژه برای جمع آوری زباله ها تا توزیع بروشورهای و بسته های فرهنگی تا اطلاع رسانی در رسانه ها و فضای مجازی همه در راستای ایجاد محیطی پاک، زیبا و عاری از نازیبایی ها در دل طبیعت سرسبز بوده است.

 

مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند در حاشیه پاکسازی پارک شهید زرند، از انجام برنامه های شهرداری در راستای تغییر نگرش شهروندان به محیط زیست خبر داد و اظهار داشت: طبیعت و محیط زیست تنها برای ما و استفاده امروز ما نیست، بلکه ما وظیفه داریم این محیط را سالم، تمیز و پاکیزه تحویل نسل های آینده شهرمان بدهیم.

 

وی بیان داشت: محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی و ملی ریشه در عقاید و فرهنگ مذهبی مسلمانان دارد و حدیث شریف پیامبر اکرم (ص) که فرمودند “شکستن شاخه ای از درخت به نزد من مانند شکستن بال فرشتگان است” در خصوص محافظت از محیط زیست و درختان است.

 

محمدی خواستار مهربانی بیشتر شهروندان با درخت و طبیعت شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد همگانی شدن این حرکت در شهرستان زرند باشیم.

 

شهردار زرند با اعلام اینکه نهادینه کردن فرهنگ دوستی با طبیعت در بین مردم از اهداف این طرح می باشد، گفت: در این اقدام نیز شهرداری زرند بیش از ۵۰۰۰کیسه جمع آوری زباله در بین شهروندان توزیع و با استقبال شهروندان نیز روبرو گردید.

 

وی ادامه داد: توزیع کیسه های زباله خودرویی نیز از دیگر برنامه های شهرداری در این روز بوده است که در این خصوص نیز بیش از۱۵۰۰ کیسه ها زباله مخصوص خودروها توزیع شده است.

 

به گزارش صدای زرند، گروه حامیان محیط زیست نیز در این مراسم با توزیع کیسه های زباله در بین شهروندان، اقدام به جمع آوری زباله های سطح پارک نمودند که با استقبال سایر شهروندان نیز همراه شد.

 

paksazi park 960113 1

paksazi park 960113 2

paksazi park 960113 3

paksazi park 960113 4

paksazi park 960113 5

 

انتهای پیام/