مدیر آموزش وپرورش زرند:

خیرین، معلمان درس سخاوت وبخشندگی هستند

کاظمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند در آیین تجلیل از خیر مدرسه ساز، گفت: خیرین، معلمان درس سخاوت وبخشندگی هستند.

MADRESE

به گزارش صدای زرند، ” حسین کاظمی” مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند در آیین تجلیل از خیر مدرسه ساز، عباس صاحب الزمانی که در دبستان شهید عباس وصال روستای حمیدیه این شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیراز خیر مدرسه سازگفت: خیرین، پرچم داران عرصه تعلیم و تربیت و معلمان درس سخاوت و بخشندگی هستند.

وی در خصوص امر خداپسندانه مدرسه سازی  افزود: همان‌گونه که در قرآن کریم نیز ذکر شده، انسان باید اموال خود را در راه خیر صرف کند که این مهم موجب خیر و برکت در زندگی انسان خواهد شد.

کاظمی حضور خیرین مدرسه‌ ساز در جامعه را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کارهای خیر بر اساس اعتقادات انسان صورت می‌گیرد و انسان‌هایی که کار خیر انجام می‌دهند بر پاداش آنان از سوی خداوند افزوده می‌شود.

وی مدرسه سازی  را اقدامی در راستای اشاعه علم و دانش عنوان کرد وافزود:  این کار خیر به عنوان باقیات صالحات و کاری معنوی به شمار می آید و امروزه،  تدریسی که در این  مدارس صورت می گیرد همراه با آموزه هایی برای تقویت دین مبین اسلام  است که به طور قطع ثواب آخرت را برای خیرین ومعلمان به همراه خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش زرند تصریح کرد: احسان ، اولاد صالح و اشاعه دانش و آموزه های دینی از اعمال خیری هستند که ثواب آن قطع ناشدنی و تداوم دارند.

وی  گفت : امروز ایران اسلامی الگویی عملی جهت حکومت به جهانیان ارائه نموده است و زمانی می توان در این امر به توفیقات عالی دست یافت که از پشتوانه علمی مناسبی برخوردار باشیم که یقینا” این پشتوانه علمی در مدارس شکل می گیرد.

در این آیین معاون پشتیبانی وتوسعه مدیریت آموزش وپرورش زرند نیز،  با تقدیر از تلاش های خیرّین مدرسه ساز گفت : امروز شاهدیم که خیرّین نیک اندیش مدرسه ساز با اهدای کمک های مادی خود، آموزش و پرورش را در تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز یاری رسانده اند.

“عباس صاحب الزمانی” خیر مدرسه ساز نیز ضمن تقدیر از دست اندر کاران برگزاری این مراسم به نقش وجایگاه علم و علم آموزی در جامعه اشاره کرد وافزود: هیچ آیینی به اندازه دین مبین اسلام توصیه به اندوختن علم وعلم آموزی ندارد که این مهم تعطیل بردار نیز نیست. ولذا انسان بایستی تا زمانی که در قید حیات است خود را بنده خدا بداند ودر جهت خدمت به مردم گام بردارد.

صاحب الزمانی،  دانش آموزان و دانشجویان را متخصصین جهان نام برد وگفت: هر کدام از این دو،  معدن فنا ناپذیر هستند.ولذا علیرغم کمبودات بایستی تلاش وهمت مضاعفی در خصوص فراگیری علم ودانش داشته باشند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی با استفاده از نیروی انسانی داخلی و ظرفیتهای درونی به سطح علمی مناسبی در منطقه تبدیل شده است که تلاش معلمان وفرهنگیان آموزش و پرورش در این امر موثر بوده است.

صاحب الزمانی خاطر نشان کرد:  رشد علمی کشور زمانی رخ می دهد که زیر ساختهای لازم برای تربیت نیروی انسانی کار امد و توانمند فراهم شود که مدرسه اولین جایگاهی است که تربیت فرد در ان شکل می گیرد.

در پایان این مراسم با اهداء تندیس نیکوکاری ولوح سپاس از خدمات خیر مدرسه ساز، عباس صاحب الزمانی تجلیل شد. وخیر نیکوکار، به دانش آموزان ومعلمان دبستان شهید عباس وصال به رسم یاد بود هدیه داد.

گفتی است عباس صاحب الزمانی، خیر مدرسه ساز متولد رفسجان از توابع استان کرمان وفرهنگی باز نشسته می باشد  که هم اکنون مدیر دبیرستان غیر دولتی کوثر دراستان تهران مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/