فرماندار شهرستان ریگان:

توفان و ریزگردها بیش از ۳۰ میلیارد ریال خسارت به ریگان وارد کردند

فرماندار ریگان گفت: توفان و ریزگردها طی سه روز گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد کرد.

به گزارش صدای زرند، “امین باقری” فرماندار شهرستان ریگان با بیان اینکه با گذشت سه روز از پدیده ریزگردها در ریگان و با فروکش کردن آن، آرامش به این شهرستان بازگشت، گفت: ریزگردها طی این سه روز خسارات زیادی را به شهرستان وارد کردند.

 

farmandar rigan

 

فرماندار ریگان با بیان اینکه توفان و ریزگردها بیش از ۳۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان ریگان وارد کرد که بیشترین خسارات در بخش کشاورزی است، عنوان کرد: ریزگردها به همراه توفان شن و گردبادها موجب شن‌‌رفتگی باغ‌ها، مزارع و نخیلات و همچنین کانال‌های آبرسانی در شهرستان ریگان شد.

 

باقری با اشاره به اینکه ریزگردها موجب تخریب مزارع گندم و جو در شهرستان شده است، افزود: توفان شدید شن و غلظت ریزگردها موجب تعطیلی یک‌روزه مدارس این شهرستان شد و بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز از تحصیل بازماندند.

 

وی بیان داشت: ریزگردها طی سه روز جاده ترانزیتی ریگان – چابهار را مسدود کرده بود که با تلاش نیروهای راهداری این محور بازگشایی شد.

 

فرماندار ریگان با تأکید بر اینکه خشکسالی چند سال اخیر موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و بروز پدیده ریزگردها در این شهرستان شده است، اظهار داشت: می‌طلبد مسؤولان استانی و کشوری اعتبارات ملی برای مهار ریزگردها به این شهرستان اختصاص دهند.

 

انتهای پیام/فارس