وزارت راه و نیرو مشکل زیرساخت مسکن مهر را بین خود حل کنند تا مجلس ورود نکند

دکتر حسین امیری خانمکانی: مشکل تأمین اعتبار تکمیل زیرساخت های مسکن مهر باید در دولت حل شود اما اگر دولت به موقع اقدام نکند مجلس ورود خواهد کرد.

SedayeZarand.IRدکتر حسین امیری خانمکانی اظهار داشت: مشکل تأمین اعتبار تکمیل زیرساخت های مسکن مهر بحثی اجرایی است و باید در دولت حل شود.

به گزارش “صدای زرند“، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: وزارت راه و نیرو مشکل تأمین زیرساختها را باید بین خود حل کنند تا واحدهایی که به دلیل تکمیل نشدن زیرساختهای آب و برق و فاضلاب تحویل نمی شود، هر چه زودتر تکمیل شده و به متقاضیان تحویل شود.

امیری خانمکانی با بیان اینکه اگر دولت به موقع اقدام نکند مجلس ورود خواهد کرد، گفت: مسکن مهر با یک مشکل اساسی روبه رو است چرا که در دولت گذشته بدون اینکه به فکر زیرساختهای لازم باشند، در حاشیه شهرها واحدهایی را ساختند و پس از آن گفتند جاده می خواهد، آب و برق و فاضلاب می خواهد، واحدهای درمانی می خواهد و… که با وضع مالی دولت گذشته مشخص بود این برنامه قابلیت اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: انتقادی که ما همواره به وزارت راه و شهرسازی دولت گذشته داشتیم همین بود که تمام اعتبارات را به مسکن مهر تخصیص داد و حتی راههای روستایی هم تحت تأثیر ساخت مسکن مهر قرار گرفتند.

دکتر امیری با اشاره به اینکه در برخی نقاط کشور واحدهای مسکن مهر معطل زیرساختهاست، گفت: اما در برخی نقاط دیگر مثل حوزه انتخابیه من (زرند و کوهبنان) خود واحدهای مسکونی هم ساخت‌شان تمام نشده و اکنون تکمیل آنها مشمول تورم شده و مردم منطقه از این وضع پیش آمده گلایه دارند.

وی افزود: اگرچه راهی رفته شده و اکنون حل و فصل مشکلاتش سخت است اما باید با برنامه ریزی درست و همکاری نهادهای اجرایی به خصوص وزارت خانه های راه و شهرسازی و نیرو، این واحدها تکمیل شود و سرمایه گذاری های انجام شده به بهره برداری برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مطمئنا وزارت نیرو در این بین دنبال سود اقتصادی نیست، اذعان داشت: وزارت نیرو به دنبال این است که اعتبار مورد نیاز تأمین انشعابات و زیرساختهای آب و برق را تأمین کند و با توجه به تورمی که در چند سال گذشته داشته ایم باید دولت منابع مالی مورد نیاز را در اختیار وزارت نیرو قرار دهد.

انتهای پیام/