امام جمعه زرند:

نظر شورای نگهبان میزان است/ مردم انتخاب آگاهانه داشته باشند نه قومی و حزبی

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند با بیان اینکه نظر شورای نگهبان میزان است، گفت: رییس جمهور کشور و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را حزبی، قومیتی، فامیلی، از روی قرعه کشی و بدون تحقیق انتخاب نکنید.

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهر زرند باحضور پرشور مردم همیشه در صحنه‌ی این شهر و به امامت حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 

ebrahimi 02

 

به گزارش صدای زرند حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند با اشاره به نظر شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: نظر شوراء نگهبان به عنوان میزان است و باید مورد قبول تمام کاندیداها باشد. اگر فردی در بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان تایید نشده است منظور این نیست که ایشان صلاحیت ندارد و فرد بدی است، بلکه منظور این است که ایشان در این زمان صلاحیت رییس جمهور شدن را ندارد و می تواند در جاههای دیگر برای کشور مفید باشد.

 

وی افزود: در هر کشور یک هیأتِ مشخص صلاحیت رئیس جمهور را تایید می کند و در ایران اسلامی تایید نامزدهای انتخابات بر عهده ی شورای نگهبان است و این شورا متشکل از بهترین متخصص ها که حقوقدان و فقیه جامع شرایط هستند، می باشد؛ بنابراین نظر شورای نگهبان باید برای همه میزان باشد و همه باید از آن تمکین کنند و به آن احترام بگذارند.

 

وی با بیان اینکه باید در انتخاب خود حساسیت لازم را داشته باشیم گفت: رییس جمهور کشور و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را حزبی، قومیتی، فامیلی، از روی قرعه کشی و بدون تحقیق انتخاب نکنید. حتی به صِرف اینکه یک فرد از سادات عزیز است نباید به وی رای داد بلکه باید به گذشته افراد نگاه کرد و انقلابی بودن و سابقه وی در جبهه باید برای انتخاب مهم باشد و فرد را باید با آگاهی کامل انتخاب کنیم زیرا همه ما در ثواب و گناه فردی که انتخاب می کنیم شریک خواهیم بود.

 

حجت اسلام ابراهیمی تصریح کرد: اینکه افراد زیادی برای ثبت نام ریاست جمهوری نام نویسی کردند این موضوع نشانه از وجود آزادی در داخل کشور ایران حاکم است اما مسئولان باید یک قانون مشخص را وضع کنند تا ثبت نام ها لُوس نشود و ارزش کار پایین نیایید و دشمنان از این موضوع سوءاستفاده نکنند.

 

امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته ی این شهر با تمسک به آیات و روایات بیان داشت: خداوند با بعثت پیامبرش انسانیت را از غل  و زنجیر آزاد کرد. عید مبعث، بزرگترین عید برای همه مسلمانان است و ماه رجب ماه نبوت و ولایت است و عظمت این ماه بر کسی پوشیده نیست.

 

امام جمعه زرند با اشاره به سالروز تشکیل سپاه به فرمان امام (ره) این روز را به همه پاسداران تبریک گفت و اظهارداشت: اگر سپاه نبود، کشور نبود. سپاه خدمات زیادی از اول انقلاب تاکنون به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است. سپاه در۸ سال جنگ تحمیلی و همچنین درحال حاضر در کشور ایران و کشورهای مجاور (سوریه و عراق) خدمات زیادی ایفا کرده که قابل تحسین می باشند.

 

وی ادامه داد که یک محقق غربی تحقیقی در مورد اشخاصی که تاثیر گذار در تاریخ بودندانجام داده وصد نفر را معرفی کرده که بیشترین اثر راداخل جامعه داشتن  اولین نفر را پیامبر اکرم محمد(ص)معرفی کرده ودرمورد حضرت گفته تنها کسی که من در تاریخ دیدم که در بعد دنیوی ومعنوی موفق بوده حضرت محمد (ص)بوده است.

 

انتهای پیام/