فرماندار زرند در گفتگو با صدای زرند مطرح کرد:

اگر شهردار را مردم انتخاب کنند پشتوانه ی شهردار بیشتر خواهد بود! / بستن لیست ها در انتخابات تنها بخاطر مسائل سیاسی نباشد

فرماندار زرند با بیان اینکه نگاه اعضای شورای شهر به شهردار نباید مانند یک کارمند شهرداری باشد، تصریح کرد: اعضای شورا باید در کنارِ شهردارِ انتخاب شده باشند، نه آنکه در مقابل او بایستند و بخواهند به او دستور بدهند، لذا من با نظری که می گویند شهردار را باید مردم انتخاب کنند موافق هستم.

فرماندار زرند عملکرد ۱۹ساله شوراها در ارائه خدمات را موثر دانست و اظهارداشت: خدمات شوراهای شهر و روستاها بیش از ۸۰ درصد موثر بوده است. به ویژه در روستاها به حمدالله بسییار موفق و مفید عمل کرده اند.

 

Khanjari 1

 

حبیب الله خنجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار صدای زرند در مورد انتخاب شهردار توسط اعضا شورای شهر اظهار داشت: انتخاب شهردار از وظایف شوراهای اسلامی است ولی متاسفانه در شوراهای اسلامی شهرهای ما اینکه اعضای شورا باید به شهردار کمک کنند، جا نیافتاده است. بنابراین فکر می کنند اگر شهردار توسط مردم انتخاب شود ابهت و پشتوانه ی شهردار را بیشتر می کند که این موضوع موجب پیشرفت در امور شهر نیز نیز خواهد شد.

 

فرماندار زرند با بیان اینکه نگاه اعضای شورای شهر به شهردار نباید مانند یک کارمند شهرداری باشد، تصریح کرد: اعضای شورا باید در کنارِ شهردارِ انتخاب شده باشند، نه آنکه در مقابل او بایستند و بخواهند به او دستور بدهند، لذا من با نظری که می گویند شهردار را باید مردم انتخاب کنند موافق هستم که اگر مردم شهردار را انتخاب کنند پشتوانه ی شهردار بیشتر خواهد بود که این موضوع موجب پیشرفت در امور شهر نیز خواهد شد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وظایف شوراها و صرف بیش از حد زمان به مسائل شهرداری، بیان داشت: متاسفانه برخی اعضای شورا به علت عدم آگاهی فکر می کنند که حیطه کاری شوراهای اسلامی محدود به کارهای شهرداری می باشد، در حالی که اعضا باید تمامی امور شهر و روستا را پیگیری کنند.

 

خنجری تخصص، تعهد و تجربه را از ملاک های اصلی اعضای شوراها دانست و در خصوص لیست بندی جناح های سیاسی در انتخابات شوراها اظهار داشت: صلاح این است که افراد انتخاب شده در شوراها از تمامی تخصص ها باشند و جناح های سیاسی نباید صرف مسائل سیاسی باشد و جناح ها باید در تعیین افراد مورد نظر خود در لیست همه ی ابعاد مرتبط به شورا و تخصص های متخلف نظیر عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و… را درنظر بگیرند.

 

وی در پایان گفتگو بر لزوم حضور پرشور مردم پای صندوق های رای برای فرد اصلح تاکید کرد و افزود: مطمئناً حضور مردم پای صندوق های رای ضمن اینکه موجب انتخاب افراد اصلح می شود موجب سرافرازی مردم و نظام در مقابل دشمنان خواهد شد.

 

انتهای پیام/ خبرنگار: زکیه سلیمی زرندی