رئیس مرکز بهداشت زرند در گفت و گو با صدای زرند:

۱۶ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت زرند در حال اجرا است / ۴۵۰۰ نفر افاغنه تحت پوشش مرکز بهداشت زرند / صدور ۴۰۶ مورد اخطار بهداشتی در سال گذشته

رئیس مرکز بهداشت زرند با بیان اینکه کارهای مهمی در بحث بازسازی و ساخت مراکز درمانی در زرند انجام شده است، گفت: در شهرستان زرند بعد از انقلاب فقط ۱ مرکز بهداشتی و درمانی ساخته شده که آن هم در دو سال گذشته ساخته شد ولی در حال حاضر ۱۶ پروژه عمرانی در شهرستان در حال اجرا است.

رئیس مرکز بهداشت زرند با بیان اینکه کارهای مهمی در بحث بازسازی و ساخت مراکز درمانی در زرند انجام شده است، گفت: در شهرستان زرند بعد از انقلاب فقط ۱ مرکز بهداشتی و درمانی ساخته شده که آن هم در دو سال گذشته ساخته شد ولی در حال حاضر ۱۶ پروژه عمرانی در شهرستان در حال اجرا است.

arabpour markz behdasht

 

مهندس “ماشاالله عرب پور” رئیس مرکز بهداشت شهرستان زرند در گفت و گو با خبرنگار صدای زرند، ضمن تبریک هفته سلامت اظهار داشت: شهرستان زرند دارای جمعیتی بالغ بر ۱۳۳ هزار نفر می باشد که شامل ۱۲۸ هزار نفر جمعیت ایرانی و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر افاغنه تحت پوشش مرکز بهداشت قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و ۵۷ خانه بهداشت کار خدمت رسانی را در شهرستان زرند انجام می دهند، بیان داشت: با توجه به طرح تحول نظام سلامت، مرکز بهداشت شهرستان نیز پیگیر اجرای این طرح در سطح شهرستان بود و در این راستا ۵۰ نیرو اعم از کارشناس، کاردان، پزشک و سرایدار جهت ارائه خدمات بهتر به سیستم اضافه کردیم.

 

رئیس مرکز بهداشت زرند تصریح کرد: مراکز بهداشت و درمان به عنوان مسئول ارائه دهنده خدمات سلامت در سطح شهرستان ضمن حفظ و ارتقاء سطح سلامت کلیه افراد تاکید بیشتری به ارائه خدمات به گروه های آسیب پذیر دارد تا جامعه تحت پوشش هر چه بیشتر از این خدمات  بهره مند گردد و این شبکه در همه حال وظیفه ذاتی خود را ارتقا و حفظ سلامت جامعه می داند و در این راستا از تمامی پتانسیل های موجود شهرستان استفاده خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه در خود شهر زرند نیز خدمات از حالت غیرفعال به فعال تبدیل شد، افزود: در سیستم نوین سلامت کلیه افراد تحت پوشش و خدمات قرار گرفتند و از هر ۱ هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقبت سلامت گرفتیم.

 

عرب پور از راه اندازی سامانه سیب یا سلامت ایرانیان خبر داد و گفت: مشخصات کلیه افراد شهرستان را وارد این سامانه کردیم و زمانی که مشخصات افراد را وارد کنیم کلیه خدماتی که در زمینه سلامت این افراد ایجاد شده است مشخص است و به صورت آنلاین است.

 

وی با بیان اینکه کارهای مهمی در بحث بازسازی و ساخت مراکز درمانی در زرند انجام شده است، اظهار داشت: در شهرستان زرند بعد از انقلاب فقط ۱ مرکز بهداشتی و درمانی ساخته شده که آن هم در دو سال گذشته ساخته شد ولی در حال حاضر ۱۶ پروژه عمرانی در شهرستان در حال اجرا است.

 

رئیس مرکز بهداشت زرند گفت: ما در شهر زرند ۲ مرکز شهری روستا داشتیم که روستاهای اطراف باید به پزشک داخل شهر مراجعه می کردند که با بازنگری این دو مرکز تبدیل به ۴ مرکز نمودیم.

 

وی با اشاره به پروژه های عمرانی که در حال اجرا می باشند، افزود: در حال حاضر ساخت مرکز بهداشتی درمانی نعیم‌آباد، محمدآباد، عزیزآباد و مهدی‌آباد مصوب کردیم که در حال راه‌اندازی است، خانه پزشک و سرایداری بهاء آباد را نداشتیم که الان ما ساخت این مراکز را هم شروع کردیم.

 

عرب پور خاطرنشان کرد: قبلا در مرکز شهرستان فقط ۱ مرکز داشتیم در حال حاضر ۴ مرکز دیگر به نام های پایگاه بهداشتی درمانی اکبرآباد ، پایگاه شهید زمانی ، پایگاه شهرک امام خمینی(ره) ، پایگاه شهید درگاهی که این پایگاه ها از سال گذشته مراحل ساخت آنها آغاز گردیده است.

 

وی بیان داشت: با توجه به اینکه چندین سال از انقلاب می گذرد ما یک مرکز برای آموزش بهورزی در شهرستان نداشتیم که پیگیری کردیم این مرکز در سه طبقه با زیربنا ۱۵۰۰متر مربع همراه با خوابگاه پسرانه و دخترانه در حال ساخت است همزمان با ساخت این مراکز نسبت به ترمیم و ساخت ۴ خانه های بهداشت روستاهای داهوئیه، حمیدیه، سیریز و سلیمان آباد که در اثر زمین لرزه آسیب دیده اند اقدام نموده ایم  یعنی ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حال ساخت هستند .که انشاالله یک تحول عظیمی در بحث بهداشت و سلامت خواهد بود.

 

رئیس مرکز بهداشت زرند با اشاره به بحث بهداشت محیط شهرستان، اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۸هزار و ۳۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه  و توزیع مواد غذائی و اماکن عمومی داشتیم که در این بازدیدها حدود ۶.۵ تن مواد غذایی فاسد شده را جمع آوری و معدوم نمودیم و در این راستا سال گذشته ۴۰۶ مورد اخطار بهداشتی صادر و  به ۱۱۳ مورد شکایت رسیدگی نموده ایم و ۵۴ مورد افراد متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی کرده ایم و ۳۴ مورد مرکز عرضه کالای غیر بهداشتی را تعطیل نمودیم.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس های آموزش خانواده، تصریح نمود: در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی برای مردم  در بحث اعصاب و روان خوشبختانه با توجه به آموزش های مستمر و پیگیری های انجام شده  بازخورد این کلاس ها در کاهش آسیب های اجتماعی بویژه خودکشی ها نقش بسیار موثری را داشته است.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: اکبر ابرهیمی