رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند:

برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از راه‌های مهم برای نشر گسترش فرهنگ قرآ‌ن در کشور است

حجت الاسلام زواری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از راه‌های مهم برای نشر گسترش فرهنگ قرآ‌ن در کشور است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند در اولین نشست کارگروه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم، گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از راه‌های مهم برای نشر گسترش فرهنگ قرآ‌ن در کشور است.

 

quran oghaf 1


به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام “محمد زواری” رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند در اولین نشست کارگروه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم این اداره با اشاره به اهمیت و جایگاه انوار نورانی قرآن کریم در نزد مسلمانان ونقش سازنده آیات نورانی والهی این کتاب آسمانی در سبک زندگی اسلامی اظهار نمودند برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از راه‌های مهم برای نشر گسترش فرهنگ قرآ‌ن در کشور است و باعث ایجاد انگیزه برای جوانان خواهد شد.

 

وی مردمی شدن فعالیت‌های قرآنی را یکی از عوامل مهم در توسعه مفاهیم دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: شرط اصلی داوری در مسابقات، دانستن تمام سوژه‌های داوری است؛ و لذا هیئت داوران مسابقات قرآنی در این خصوص نهایت دقت عمل را خواهند داشت چرا که رتبه بندی نفرات شرکت کنده در مسابقات  براساس طرح اعطای مدرک به افراد برتر علوم قرآنی و معارف اسلامی یکی از برنامه های مهم فرهنگی در اداره  اوقاف و امور خیریه محسوب می شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند افزود: شناسایی استعدادهای قرآنی و افراد مستعد و توانمند، رشد تعالیم قرآنی، توسعه و ترویج علوم و معارف مربوط به کتاب آسمانی اسلام و در نهایت معرفی افراد توانمند به جامعه قرآنی از اهداف عالیه برگزاری مسابقات است.

 

نورالدینی معاون فرماندار زرند نیز اظهار داشت: انس با قرآن کریم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر کسی با قرآن مأنوس شود، مطمئناً قرآن هم با او انس می‌گیرد و به او یاری می‌رساند.

 

وی بیان داشت: قرآن کریم کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد، چون قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست رونق می بخشد.

 

معاون فرماندار زرند ابراز امیدواری کرد که این حرکت در ایجاد فضای قرآنی در کشور برای رسیدن به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره موفق باشد.

 

در ادامه این نشست دیگر شرکت کنندگان در جلسه به ارائه نقطه نظرات خویش در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات علوم قرآنی و معارف اسلامی پرداختند.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: اکبر ابراهیمی