با حضور مجتبی جعفری هنرمند جوان زرندی;

زرند رتبه هشتم کشوری را در دومین جشنواره خوانندگان صحنه ایران کسب کرد!

شهرستان زرند رتبه هشتم کشوری را در دومین جشنواره خوانندگان صحنه ایران کسب کرد.

شهرستان زرند با حضور مجتبی جعفری، رتبه هشتم کشوری را در دومین جشنواره خوانندگان صحنه ایران کسب کرد.

 

sahne iran 2 ratin raha

به گزارش صدای زرند به نقل از دبیرخانه دومین جشنواره خوانندگان صحنه ایران که در تاریخ‌های ۳۱ فروردین و یکم اردیبهشت‌ماه ۹۶ در هفتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران برگزار شد؛ با ثبت‌نام اولیه ۱۳۲ نفر بعد از فراخوان، فعالیت خود را در مرحله اول آغاز کرد که از این تعداد، کار ۹۳ نفر تایید و برای بخش داوری ارسال شد که بعد از بررسی داوران؛ ۲۰ نفر نهایی معرفی و به مرحله پایانی راه یافتند.

 

“رضا احمدی” دبیر دومین جشنواره خوانندگان صحنه ایران در رابطه با ۱۳۲ نفر ثبت‌نام کننده در این جشنواره گفت: در بین این تعداد دو نفر خردسال ۱۲ ساله از تهران و بوشهر هم داشتیم که با تصمیم هیئت داوران قرار شد این دو نفر داوری نشوند، اما در مرحله‌ی نهایی جهت تشویق آن‌ها به ادامه مسیر هنری،‌ قطعاتی را به‌صورت زنده اجرا کنند که بیست نفر نهایی هم جهت اجرای زنده در تاریخ‌های یاد شده به مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرای تهران دعوت شدند.

 

وی به معرفی هیئت داوران پرداخت و گفت: فرهاد برنجان از آهنگسازان و خوانندگان مطرح کشور و یکی از داوران برنامه موسیقیایی شب‌کوک شبکه نسیم، امید تاجیک (آهنگساز و تنظیم کننده) و قاسم صرافان از ترانه‌سرایان نامی کشور، جزء هیئت داوران این جشنواره بودند که هرکدام از این عزیزان نیز یک کمک داور با خود در جشنواره داشتند که آن‌ها هم از آهنگسازان و ترانه‌سرایان خوب کشور محسوب می‌شوند. همچنین محمدرضا محبی؛ مجری برنامه موسیقی نسیم آوا هم مدیریت اجرای جشنواره را عهده‌دار بود.

 

دارنده مقام اول بهترین خواننده صحنه ایران در سال ۱۳۹۵ در ادامه ابراز داشت: بعد از اجرای زنده شرکت‌کنندگان به غیر از آقای بابک آباد (از یزد) که در جشنواره هم حضور داشت ولی به دلایل شخصی تا انتها با ما نماند؛ بقیه شرکت‌کنندگان به اجرای زنده پرداختند و یک قطعه نیز به‌صورت Play Back در اختتامیه اجرا کردند که عکسشان بر روی استیج دیده می‌شد.

 

سپس بعد از اجرای هنرمندان و جمع‌بندی نظر داوران؛ نفرات اول، دوم، سوم، مشترک، شایسته تقدیر، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و الی آخر معرفی شدند که آقایان آرش سربازی و فراز تاجیک از تهران ، علی نفری از مشهد و حسین حسینی از بوشهر به ترتیب نفرات اول، دوم، سوم و نفر سوم مشترک جشنواره را کسب کردند و همچنین شایسته تقدیر نیز آقای بهروز وطن‌دوست از مشهد اعلام شد.

 

شرکت‌کنندگان کرمانی نیز آقایان حسین ضیا، مجتبی جعفری (با نام هنری راتین رها) و مصطفی پاریزی بودند که به ترتیب رتبه‌های هفتم، هشتم و دهم جشنواره را به خود اختصاص دادند.

 

دبیر جشنواره در ادامه به ویژگی‌های تقریبی ۲۰ نفر فینال به یکدیگر اشاره کرد و اظهار داشت: تمام این بیست نفر که به مرحله نهایی راه یافتند شایسته تقدیر بودند؛ چراکه از بین صد و خورده‌ای شرکت کننده از سراسر ایران منتخب شده بودند و همینطور اجراها نیز خیلی نزدیک به هم بود و نمی‌شد به راحتی اختلاف آن‌ها را مشخص کرد که حتی داوران برای انتخاب نفرات برتر تا دهم به شدت دچار چالش شده بودند و به همین دلیل کار سخت‌تر شد.

 

رضا احمدی که خود نیز از هنرمندان موسیقی کرمان است و آثارش در شبکه‌های سراسری و استانی تلویزیون و رادیو هم پخش شده است؛ به استعداد و پتانسیل سه خواننده کرمانی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: خدا را شکر بچه‌های کرمان، برخلاف تصوری که وجود داشت به شدت خوب ظاهر شدند؛ ولیکن چون در این جشنواره‌ها قاعدتا یکسری سلایق لحاظ است، نفرات برتر نیز بر همین اساس اعلام می‌شوند. ولی بی‌شک بچه‌های کرمان خیلی خوب ظاهر شدند و بنده هم به عنوان دبیر جشنواره و به دلیل ارتباط مستقیمی که با داوران محترم داشتم، این مسأله را تایید می‌کنم و ان‌شاالله در سال‌های آینده از هنرمندان کرمانی و موسیقی کرمان بیشتر بشنویم.

 

منتخب مقام اول خوانندگی و دارنده مدال میکروفون طلایی اولین جشنواره خوانندگان صحنه ایران در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان از پتانسیل موجود در خوانندگان موسیقی کرمان استفاده کرد و در خدمت این هنرمندان استانی باشیم.

 

sahne iran 1

sahne iran 3

 

انتهای پیام/