در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و اشتغال عنوان شد;

همه مسئولان باید زمینه اشتغال را برای مردم ایجاد کنند/ تشکیل جلسات مختلف به منظور بررسی مشکلات اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و اشتغال با حضور مدیرکل کار و تعاون روستایی استان کرمان و مسولین اجرایی شهرستان زرند در فرمانداری زرند برگزار شد.

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و اشتغال با حضور دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، محمدحسینی مدیرکل کار و تعاون روستایی استان کرمان، فرماندار زرند و برخی مسولین اجرایی شهرستان زرند در فرمانداری زرند برگزار شد.

 

setad eghtesad moghavameti 4

 

به گزارش صدای زرند، “حبیب الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبان، اظهار داشت: امسال بحثی که در پیش گرفته ایم ارسال عملکرد های ادارت به استان بوده است اما ضعفی که این عملکرد داشته است، اطلاع رسانی ضعیف آن بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه ادارات باید عملکرد خود را به استانداری ارسال نمایند تا بتوانیم عملکرد خوبی آماده کرده باشیم، اظهار داشت: امسال یک کار را پیگیری و عملی کنیم تا به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

 

همه مسئولان باید زمینه اشتغال را برای مردم ایجاد کنند

 

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات در پیش رو، افزود: حقوق کارگران به موقع پرداخت شود و مخصوصا در این بازه زمانی انتخاباتی باید مدیریت شود تا کسی سو استفاده نکند و باعث نا امیدی و عدم حضور مردم در پای صندوق های رأی نشود.

 

خنجری با اشاره به اینکه ادارات نباید در تبلیغات انتخابات نفوذ کنند تا اعتماد مردم را از دست ندهند، خاطر نشان شد: مردم شهرستان زرند بیشترین مشارکت مردمی در استان کرمان در انتخابات قبل داشته اند و باید تلاش کنیم هرچه قدر افراد سودجو سعی و تلاش دارند تا مردم در پای صندوق های رأی نیایند ما باید اعتماد مردم را جذب کنیم تا آن ها در پای صندوق های رأی بیایند.

 

وی تأکید کرد: همه مسئولان باید زمینه اشتغال را برای مردم ایجاد کنند و با دید باز کارشناسان را توجیح کنند که نظر بسته ای نسبت به سرمایه گذاران نداشته باشند و براساس بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادمقاومتی پیشرو باشند.

 

“مهدی باصره” رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند نیز ضمن نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: ما در شهرستان زرند در سال قبل ۱۸ واحد را شناسایی کرده ایم و پروانه داده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث سنگ آهن و زغال سنگ اشتغال زایی کرده ایم، گفت: در سال گذشته ۸ جواز تاسیس صادر کرده ایم و در واحد معدن،صنعت و تجارت ۱۷۰۰۰ اشتغال زایی کرده ایم.

 

وی ابراز داشت: در حوزه تجارت ما چند واحد قالبی بافی را راه اندازی کرده ایم و در حوزه سوهان پزان صنف تشکیل داده ایم و دستگاه سوهان پزی آماده کرده ایم که بزودی از آن رونمایی می شود.

 

باصره با بیان اینکه تولید لباس کار صنعتی و تولید لباس مدارس را باید اتحادیه اصناف لباس و پوشاک فراهم کنند، ادامه داد: ۲۶ واحد تولیدی لباس مردانه و ۵۱ واحد تولیدی لباس زنانه برای فراهم نمودن لباس کار صنعتی و مدارس فعالیت می کنند.

 

تشکیل جلسات مختلف به منظور بررسی مشکلات اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی

 

دکتر “حسین امیری” نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به شعار سال، گفت: باتوجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی است باید جلسات مختلفی درباره مشکلات اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی بگذاریم.

 

وی بیان داشت: در سال ۹۶ باید با برنامه ریزی در بخش های گلخانه، سوهان، زغال سنگ و… در هرجلسه در مورد مشکلات یکی از این حوزه ها بحث شود تا مشکل آن ها رفع شود.

 

امیری با اشاره به اینکه جای تأسف است حتی یک تیشرت هم نمی توانیم در شهرستان زرند تولید کنیم، اظهار داشت: ۱۴میلیارد دلار در صنعت پوشاک کشور گردش مالی داریم که عمدتا به چین، ترکیه و سایر کشور ها می رود که ما باید شهرستان زرند را قطب خیاطی کنیم تا بازار کار شکل گیرد و به شعار اقتصادمقاومتی دست یابیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید به فکر آموزش باشیم و زیر ساخت اشتغال زایی را بسازیم و ظرفیت های شهرستان را شناسایی کنیم.

 

امیری با بیان اینکه حوزه زغال سنگ اشتغال ایجاد می کند، تصریح کرد: تا پایان سال با ایجاد کارگروهی های مختلف باعث اشتغال زایی شویم و باید آمار متقاضیان به کار را از لحاظ جنسیت تفکیک نماییم.

 

باید برای ایجاد اشتغال زایی در جامعه کمک کنیم

 

“رضا محمدحسینی” مدیر کل کار و تعاون روستایی استان کرمان نیز در این نشست، گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی، وظیفه شرعی همه ما است که برای ایجاد اشتغال زایی در جامعه کمک کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی بخش تولید بهره برداری است، گفت: تعاونی های روستایی در قبل و بعد از تولید بسیار تاثیرگذارند.

 

محمدحسینی تصریح کرد: ما در اکثر روستاها جایگاه ویژه داریم و باید کاری کنیم تا کشاورزان ما از کودهای بی کیفیت استفاده نکنند.

 

وی افزود: در سال گذشته در شهرستان زرند یک فروشگاه تعاونی بر پا شده است که باید تعداد آن ها را افزایش دهیم و ما در استان آمادگی آن را داریم تا تعاونی های روستایی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

 

 

setad eghtesad moghavameti 3

setad eghtesad moghavameti 1

setad eghtesad moghavameti 5

 

انتهای پیام/