دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان:

کمپین‌های مجازی زودهنگام، تخلف انتخاباتی است

فلاح دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان گفت: در حال حاضر؛ راه‌اندازی کمپین‌های مجازی برای کسانی که در انتخابات شوراها نام‌نویسی کرده‌اند، تبلیغ زودهنگام و تخلف محسوب می‌شود و زمان قانونی تبلیغات شوراها ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه است.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان گفت: در حال حاضر؛ راه‌اندازی کمپین‌های مجازی برای کسانی که در انتخابات شوراها نام‌نویسی کرده‌اند، تبلیغ زودهنگام و تخلف محسوب می‌شود و زمان قانونی تبلیغات شوراها ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه است.

 

فلاح مدیرکل حوزه استاندار کرمان

به گزارش صدای زرند، “فرشید فلاح” دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان در پاسخ به استقامت گفت: در حال حاضر؛ راه‌اندازی کمپین‌های مجازی برای کسانی که در انتخابات شوراها نام‌نویسی کرده‌اند، تبلیغ زودهنگام و تخلف محسوب می‌شود و زمان قانونی تبلیغات شوراها ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه است.

 

وی با بیان این‌که تخلفات فضای مجازی همچون فضای وا‌قعی است، اظهار کرد: هرچه که در دنیای واقعی تخلف باشد، در فضای مجازی هم این‌گونه است.

 

فلاح ادامه داد: در مدت اخیر، چندین کمپین مربوط به نامزدهای مختلف تشکیل شده بود که بنده در جریان آن قرار گرفتم و به ادمین‌های آنها تذکر دادم و اصلاح کردند. تنها یک مورد توجهی نکرد که به دستگاه قضایی معرفی کردیم.

 

وی بیان کرد: گروه‌های دوستانه داشتن مجاز است. اما هرچه که رنگ و بوی تبلیغات دارد، تخلف است. اگر گروه دوستانه از قبل وجود داشته، می‌تواند کار خود را ادامه بدهد و حتی آنجا برنامه‌ریزی برای تبلیغات بکنند و این مساله، ممنوعیتی ندارد اما اضافه کردن اعضا به‌صورت ویژه و تبلیغ برای نامزدها در این گروه‌ها نباید انجام بشود.

 

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان گفت: تبلیغ لینک گروه را هم نباید انجام بدهند، اشتراک‌گذاری رزومه‌ی نامزدها و همچنین انتشار عکس‌های تبلیغاتی نیز تخلف است.

 

وی بیان کرد: از آن‌جایی که پرونده‌ی نامزدها در هیات نظارت بر انتخابات در حال بررسی است این‌گونه تخلفات ممکن است در تایید صلاحیت آن‌ها اثر منفی بگذارد.

 

فلاح افزود: از کاربران این کمپین‌ها تقاضا داریم این موارد را به هیات نظارت شهرستان‌ها معرفی کنند؛ ابتدا به ادمین‌ها تذکر داده می‌شود و اگر رعایت نکردند برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام/