حجت الاسلام روحانی:

دیگر ملت ما آماده شنیدن دروغ جدید نیست/ راه ما، «راه آزادی» است

حجت الاسلام روحانی صبح امروز در جمع مردم کرمان گفت: ما از روز اول با هم تصمیم گرفتیم با صداقت و راستگویی و شفافیت با هم مسیر اعتلای کشور را ادامه دهیم. اگر روزی در این کشور دروغ جای خود را پیدا کند، پیشرفت از این کشور رخت بر می بندد. ما سال هاست آمار دروغ و نادرست، حرف های دروغ و نادرست را شنیدیم و دیدیم کشور ما در مسیر پرتگاه قرار گرفت و امروز دیگر ملت ما آماده شنیدن دروغ جدید در کشور ما نیست.

روحانی گفت: ما از روز اول با هم تصمیم گرفتیم با صداقت و راستگویی و شفافیت با هم مسیر اعتلای کشور را ادامه دهیم. اگر روزی در این کشور دروغ جای خود را پیدا کند، پیشرفت از این کشور رخت بر می بندد. ما سال هاست آمار دروغ و نادرست، حرف های دروغ و نادرست را شنیدیم و دیدیم کشور ما در مسیر پرتگاه قرار گرفت و امروز دیگر ملت ما آماده شنیدن دروغ جدید در کشور ما نیست.

photo ۲۰۱۷ ۰۴ ۲۹ ۱۱ ۰۵ ۵۲

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام و المسلمین”حسن روحانی” صبح امروز در جمع مردم کرمان با اشاره به اعیاد شعبانیه اظهار کرد: باید در روزهای مقدس برای هدف و آرمان بلندمان همه توانمان را به کار بگیریم. زیرا ما هر چه داریم از امام حسین علیه السلام است و پیروزهای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، ایستادگی، وحدت و پیشرفت ما در سایه عشق به خاندان رسالت و به ویژه سیدالشهداء علیه السلام است.

وی افزود: این روزها، روزهای سرنوشت سازی برای ماست و در این ایام جای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خالی است. ای کاش می شد هنوز هم از وجود این سیاستمدار پخته و صابر و مجاهد نستوه که در انقلاب در کنار امام بزرگوار ما و در دفاع مقدس به عنوان بازوی امام راحل و برای حراست از انقلاب اسلامی به عنوان یار دیرین کنار رهبر معظم انقلاب باقی بود، استفاده می کردیم

روحانی با تاکید بر اینکه امروز ما باید راه آیت الله هاشمی را ادامه دهیم اظهار کرد: ما مسیر عدالت و اعتدال و اصلاحات را رها نخواهیم کرد. ما در مسیری که در سال ۹۲ با هم عهد بستیم و تا امروز در آن مسیر حرکت کردیم، باید راه را تا پایان و رسیدن به اهداف بلندمان ادامه دهیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: ما از روز اول با هم تصمیم گرفتیم با صداقت و راستگویی و شفافیت با هم مسیر اعتلای کشور را ادامه دهیم. اگر روزی در این کشور دروغ جای خود را پیدا کند، پیشرفت از این کشور رخت بر می بندد. ما سال هاست آمار دروغ و نادرست، حرف های دروغ و نادرست را شنیدیم و دیدیم کشور ما در مسیر پرتگاه قرار گرفت و امروز دیگر ملت ما آماده شنیدن دروغ جدید در کشور ما نیست.

وی با بیان اینکه امروز و پس از این همه مقاومت و ایستادگی، ملت ایران نشان داده اند که برایشان شعار دادن و وعده های بی پایه دادن جایگاهی ندارد اظهار کرد: آمار و ارقام برای آینده ساختن نمی تواند گوش شنوایی در میان مردم عزیز ما داشته باشد و ما باید راهمان را ادامه دهیم زیرا راه ما « راه آزادی» است.

روحانی با تاکید بر اینکه ما نمی گذاریم بار دیگر فضای امنیتی بر دانشگاه های کشور حکم فرما شود، در پاسخ به شعار حمایت مردم، گفت: اگر حمایت مردم نبود، ما در این مدت هیچ توفیقی را به دست نمی آوردیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: در طول سه سال و نیم بارها و بارها در جلسات تصمیم گیری، خصوصی و عمومی رو در روی ما ایستادند تا مردم از شبکه مجازی استفاده نکنند و هر روز به ما فشار آوردند تا شبکه های اجتماعی را فیلتر کنند، حالا که موقع انتخاب شده، پیشتاز در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: اگر فضای مجازی چیز بدی بود، خوب برای شما هم باید بد باشد. اگر ابزار و وسیله خوبی برای شما هست، چرا برای مردم ما نباشد؟ و ما راهمان را با هم آغاز کرده، با هم ادامه می دهیم و با هم به مقصد خواهیم رسید.

روحانی با بیان اینکه همه مردم شهرستان های استان کرمان به عنوان یاران انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند، امروز روز سرنوشت ماست و در یک مسیر مهمی در حال حرکت هستیم اما عده ای می خواهند ما از وسط راه برگردیم، در حالی که ما به آنها می گوییم «ما بر نمی گردیم».

این کاندیدای ریاست جمهوری با طرح این پرسش که آنهایی که می خواهند ما وسط راه متوقف شویم، به ما بگویند چرا ما باید از راهمان برگردیم؟  اظهار کرد: راه ما این بوده شرش کشور را آباد کنیم و استان کرمان و استان های شرقی مسیر ارتباط جهان شرق با غرب باشد و مسیر ما این بوده که از چابهار و همه شرق کشور راه آهن و جاده را تا اروپا متصل کنیم.

وی ادامه داد: راه ما این بوده که برای اولین استان در ایران آب دریا عمان را به صورت شیرین شده وارد استان کرمان کنیم و ما تصمیم گرفتیم در استان کرمان سرمایه گذاری ها افزایش پیدا کند و در سه سال و نیم یک هزار تفاهمنامه توسط مسوولان با بخش های خصوصی و عمومی امضا شده و در این دولت تاکنون ۱۶ هزار میلیارد تومان این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.

روحانی با بیان اینکه برنامه ما در سفرهای استانی این بود که قولی به مردم بدهیم که قابل عمل باشد و تا پایان دولت یازدهم به افتتاح برسد اظهار کرد: حالا که می خواهیم این پروژه ها را افتتاح کنیم، می گویند افتتاح نکنید. فکر می کنند، طرح چندصد میلیاردی و هزار میلیاردی که امروز افتتاح می شود، روز گذشته کلنگ زده شده و امروز افتتاح می شود این در حالی است که مردم در طول سه سال و نیم تلاش کرده اند تا این کارها به نتیجه برسد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه می خواهیم غیر از سرمایه داخلی، اگر توانستیم سرمایه خارجی را هم به داخل کشور آورده تا برای مردم و جوانان شغل ایجاد کنیم، اظهار کرد: در استان کرمان در سه سال و نیم گذشته حدود ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به صورت مستقیم و فاینانس جذب شده و مبلغ یک هزار و ۳۸۷ میلیون یورو سرمایه گذاری انجام شده است.

وی خطاب به مردم کرمان اظهار کرد: در طول این چند سال در سایه وحدت و تلاش شما و همکاری بخش های خصوصی و دولتی استان و حمایت نماینده ولی فقیه در استان، صادرات استان در این مدت از استان کرمان ۵ میلیارد دلار بوده است.

روحانی با بیان انکه  برخی فکر می کنند حقوق شهروندی تنها بر روی کاغذ نوشته شده و اجرا نمی شود اظهار کرد: راه درستی را برای اجرای منشور حقوق شهروندی انتخاب کرده ایم و برای اجرای حقوق شهروندی، این حقوق   را رها نخواهیم کرد. همه باید بدانند که دولت یازدهم در همین ماه های آخر با همه توان خود حقوق شهروندی را اجرا می کند و به کسانی که از حقوق شهروندی خوشحال نیستند و می گویند به مردم نباید آزادی بدهیم و زنان نباید در فعالیت های اجتماعی باشند، می گویم «اگر این مردم بار مسوولیت دولت دوازدهم را بر دوش این خادم خود گذاشتند، بدانند حقوق شهروندی مو به مو اجرا خواهد شد»

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم حقوق خصوصی مردم تضعیف و نقض شود و اجازه نمی دهیم بی قانونی ها در این کشور ادامه پیدا کند تصریح کرد: با حمایت مجلس که امروز هماهنگی بسیار بهتری بین دولت و مجلس دهم برقرار شده، راه حقوق ملت را ادامه می دهیم و ما معتقدیم باید راهمان را برای حقوق ملتمان ادامه دهیم.

روحانی با تشکر از همه کسانی که خادم مردم در دولت یازدهم بودند و امروز راه و مسیر پیروزی ملت را دنبال می کنند، اظهار کرد: من به شما قول می دهم که مطالبه شما را می شنوم و پیام شما را درک می کنم و با همه توان همه تلاشم را برای آنها به کار خواهم گرفت.

این کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: ما باید آنچه در قانون اساسی در فصل سوم برای حقوق ملت ایران آمده تا اجرای آخرین خط و کلمه و کلامش از پای ننشینیم و برای اجرای قانون اساسی و حقوق ملت همه توانمان را باید به کار بگیریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امروز روز ساختن سرنوشت چهار سال آینده است خطاب به جمعیت حاضر در سالن گفت: آینده های دورتر به دست شما مردم است و وعده گاه ما ۲۹ اردیبهشت کنار صندوق های رای است.ما می خواهیم آزادی را ادامه دهیم، می خواهیم امنیت واقعی مردم محور و جامعه محور را ادامه داده و آرامشی که هم اکنون بر کشور حاکم است را ادامه داده و در پی پیشرفت و سربلندی ایران عزیزمان تلاش کنیم.

 

مصطفی پورمحمدی، مجید انصاری و محسن هاشمی‌رفسنجانی در این سفر روحانی را همراهی کردند.

 

انتهای پیام/

ایسنا