مدیرجهاد کشاورزی زرند:

خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی به باغ‌های پسته‌ زرند/ پرداخت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در زرند

زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: بر اثر گرمازدگی هنگام گردافشانی و سرمازدگی در فروردین‌ماه امسال ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به پسته‌کاران زرندی وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: بر اثر گرمازدگی هنگام گردافشانی و سرمازدگی در فروردین‌ماه امسال ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به پسته‌کاران زرندی وارد شد.

 

Zarei Jahad Keshavarzi

به گزارش صدای زرند، “علی زارعی” مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند، اظهار داشت: در پی بررسی نهایی کارشناسان جهاد کشاورزی بر اثر گرمازدگی هنگام گردافشانی و سرمازدگی در فروردین ماه امسال، ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به محصول پسته شهرستان زرند وارد شده است.

 

وی سطح زیر کشت محصول پسته در این شهرستان را ۴۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت در دهستان سیریز ۴۵ درصد محصول پسته خسارت سرمازدگی وارد شده است و در مابقی شهرستان ۳۵ درصد خسارت وارد شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی زرند بیان داشت: پیش بینی تولید محصول پسته ۲۰ هزار تن بوده است که ۶ هزار تن محصول پسته دچار خسارت شده است.

 

زارعی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار هکتار از باغات شهرستان زرند تحت پوشش بیمه قرار دارند، خاطرنشان کرد: به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود در هنگام بروز سرمای شدید هشدارهای کارشناسان جهاد کشاورزی مستقر در مراکز خدمات  را درخصوص حفاظت از باغات خود را جدی گرفته و به آن عمل کنند.

 

وی یاداور شد: به کشاورزان متقاضی ادوات کشاورزی بدون هیچگونه محدودیتی تسهیلات پرداخت می شود که افراد متقاضی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به جهاد کشاورزی زرند مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/