معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان:

انصراف ۴۹۸ نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای استان کرمان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: کل افرادی که انصراف داده اند ۴۹۸ نفر است و تبلیغات شوراهای اسلامی از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش صدای زرند، “حمید ذکاء اسدی” معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان پیش از ظهر یکشنبه در جلسه تعامل و هم اندیشی اعضای ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با حضور روسای استانی ستاد تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دادگستری استان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: شعب شهری ما مجموعا یک هزار و ۸۶ شعبه، شعب روستایی مجموعا  یک هزار و ۶۱۰ شعبه و مجموعا شعب شهری و روستایی استان کرمان  دو هزار و ۶۹۶ شعبه و جمع کل صندوق ها شش هزار و ۵۰۸ شعبه است.

hamid zaka asadi

وی افزود: جمع شعب ثابت یک هزار و ۵۳۴ و جمع شعب سیار یک هزار و ۱۶۲ شعبه و بر همین اساس هم نیرو تخمین زده شده است.

 

ذکاء اسدی تصریح کرد: مشکل ما این است افرادی که در هیئت های اجرایی و بازنگری هیئتهای شوراهای اسلامی شهر و روستا رد صلاحیت شده اند هنوز می تواند به مرجع بالاتر شکایت کنند و این مساله در سرعت روند کار تاثیرگذار است.

 

وی عنوان کرد: تعداد کل داوطبین شوارهای اسلامی شهر و روستا در استان ۱۷ هزار و ۴۰۲ نفر بوده و تعداد کل داوطلبین تایید شده در هیئت اجرایی ۱۶ هزار و ۴۹۱ نفر و تعداد کل داوطلبینی که در هیئت های اجرایی رد صلاحیت شده اند ۳۹۰ نفر است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان داشت: همچنین با بازنگری انجام شده و رفت پرونده ها به هیئت نظارت آنها تعداد بیشتری را مردود و رد صلاحیت کردند که در مجموعا ۵۲۱ نفر رد صلاحیت از ۱۷ هزار و۴۰۲ شده اند.

 

ذکاء اسدی تصریح کرد: کل افرادی که انصراف داده اند ۴۹۸ نفر است و تبلغات شورای اسلامی شهر و روستا از ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

وی افزود: طبق ابلاغیه ای که از سوی شورای امنیت کشور به استان ها، نیروهای نظامی و انتظامی ابلاغ شده است، کاندیداهای مختلف وقتی برای تبلیغات انتخاباتی به استان ها مسافرت می کنند یکسری از آنها رده حفاظتی دارند اما برای بقیه که فاقد این رده حفاظتی هستند نیز الزاما باید حفاظت را در محل سخنرانی، مسیر و محل استراحت و… انجام دهیم.

 

ذکاء اسدی عنوان کرد: کارمندان دولت بعد از ساعت اداری می توانند تبلیغ کنند و در زمانی هم که هر یک از کاندیداها برای سخنرانی می آِیند می توانند مرخصی بگیرند و با این روش در مراسم و سخنرانی های انتخاباتی شرکت کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان تصریح کرد: به طور کلی کسی نیست که از تخلفات قانونی انتخاباتی مطلع نباشد و همه تقریبا این مسائل را می دانند امیدواریم این نکات را رعایت کنند تا موجب برخوردهای قانونی با آنها نشود.

 

انتهای پیام/مهر