نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی:

با دیپلماسی دولت روحانی بازار نفت ایران در اوپک و دنیا پس گرفته شد

امیری نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با دیپلماسی ایران پس از برجام سهمیه بازار نفتمان در دنیا و اوپک بازپس گرفته شد.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با دیپلماسی ایران پس از برجام سهمیه بازار نفتمان در دنیا و اوپک بازپس گرفته شد.

AMIRI

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری‌” در گفت و گو با ایسنا، گفت: شرایط سال‌های قبل از ۹۲ همانند شرایط سیاسی، اقتصادی، بازار نفت و درآمدهای نفتی، شرایط تورم و سرعت رشد قیمت ها، شرایط اجتماعی و بین المللی و اتحادی که حول محور آمریکا علیه کشور شکل گرفته بود اگر بازنگری شود خوب متوجه می شویم که دولت در چهار سال گذشته آرامش سیاسی اقتصادی و اجتماعی مناسبی ایجاد کرد و آن اتحاد بین المللی در مقابل ما شکسته شد.

 

وی با بیان اینکه بازار نفتمان در دنیا و اپک باز پس گرفته شد گفت: سازمان تولیدکنندگان نفت اپک که با اجماع اعضا حتی ایران در آن زمان سهمیه بندی را شکست و عملاً مدیریت بازار را نه تنها رها کرد بلکه اعضای مثل عربستان در کاهش قیمت نفت کمک کردند.

 

امیری ادامه داد: با دیپلماسی ایران بعد از توافق برجام تولیدکنندگان اپک و غیر اپک به توافق رسیدند که بازار باید کنترل شود و ایران هم به سهمیه خود قبل از تحریم‌ها برگردد.

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش شود که این توافق حفظ شود و قیمت ها  نیز کم کم احیا شود، تصریح کرد: اقتصاد ضربه خورده کشور نیز رو به بهبود است که این روند رو به بهبود باید حفظ شود و بهتر شود.

 

امیری گفت: بدون شک مردم مثل همیشه نسبت به سرنوشت خود و کشور بی تفاوت نخواهند بود و با توجه به مناظراتی که انجام می شود و همچنین برنامه هایی که توسط کاندیدا ارائه می گردد و سابقه ی جناح ها و افراد مختلف، مردم با مطالعه و تحقیق بیشتر در انتخابات شرکت خواهند کرد.

 

وی افزود: فضای موجود نشان می دهد که هر چه به جلو پیش می رویم، تب و تاب انتخابات بیشتر می شود و امیدواریم در یک یا دو هفته آینده تنور انتخابات گرم تر از قبل شود و با حضور پر شور مردم انتخابات برگزار شود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نزدیک به ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و انتخابات متعدد دولت، مجلس ، شورا و خبرگان را تا به امروز برگزار کرده ایم، افراد با جناح های مختلف به خصوص در انتخابات دولت و ریاست جمهوری، با ارائه برنامه ها و شعارهای مختلف ورود پیدا کردند و مردم عملکردها را در دوره های مختلف دیده اند بنابراین با مطالعه و تجربیات می توانند تشخیص بدهند کدام جناح دولت مداری بهتری دارد و کدام جناح برنامه های بهتری در بحث اشتغال و اقتصاد اجرا کرده است.

 

امیری با اشاره به نام گذاری سال های اخیر به موضوع اقتصاد توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز دیگر فرصت سعی و خطا وجود ندارد و کشور دیگر قادر به فرصت سوزی نیست.

 

وی در خصوص عملکرد دولت در ۴ سال اخیر گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف از جمله برجام خوب عمل کرد، مناقشات هسته ای کشورهای مختلفی را به ناحق در مقابل ایران قرار داده بود. فروش نفت و منابع مالی کشور به شدت کاهش پیدا کرده بود بطوری که همگام با ونزوئلا پیش می رفتیم که از سال ۹۲ تغییر جهت داده شد و بازار نفت را در اوپک دوباره پس گرفتیم، صادرات نفت افزایش پیدا کرد، رشد اقتصادی منفی به مثبت تبدیل شد و تورم مهار شد اما مردم ونزوئلا همچنان در فقر به سر می برند، همه ی این ها نشان می دهد که دولت کاری بزرگ انجام داده است.

 

نایب رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا همچنان دشمن ایران است اما تعداد کشورهایی که قبل از برجام با آمریکا متحد بودند اکنون کمتر شده اند، وضعیت کشور رو به بهبود است و آرامش اقتصادی، اجتماعی، سیاسی به مردم و کشور حاکم شده است و به طور کلی عملکرد دولت را مثبت ارزیابی می کنم منتها برخی مشکلات هم وجود دارد که نسبت به نقاط مثبت دولت بسیار ناچیز است.

 

وی بیان کرد: نقطه ضعف هایی در برخی وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی هم وجود دارد که می توانستند بهتر عمل کنند اما همه این موارد طبیعی است، زیرا هیچ وزارت خانه ای ایده آل نبوده و نخواهد بود اما در مقایسه با دولت های دیگر موفق تر عمل کرده است.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: اگر اراده ملی پای کار بایستد و تصمیمات را از کَف خیابان به اتاق فکر بیاوریم و هر شخصی قانون را رعایت کند، همه مشکلات برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/