امام جمعه زرند در آیین رونمایی از اولین واگن باری تولیدی واگن سازی زرند:

برای پیشرفت و آبادانی شهرستان باید به نیروهای جوان و بومی بها داده شود

امام جمعه زرند در آیین رونمایی از اولین واگن باری لبه بلند تولید شده در کارخانه واگن سازی زرند با تاکید بر توجه به جوانان و تکیه به نیروهای بومی اظهارداشت: اگر ما جوانان خودمان را قبول داشته باشیم و به آن ها بها بدهیم، تولیدات همین جوانان از بسیاری محصولات که در خارج از کشور تولید می شود، بهتر خواهند بود.

امام جمعه در آیین رونمایی از اولین واگن باری لبه بلند در واگن سازی زرند با تمسک به روایتی از امام علی (ع) گفت: کار و تلاش و دوری از تنبلی از نشانه های مومن است.

 

به گزارش صدای زرند حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در زرند ضمن تبریک ایام پرخیر و برکت ماه مبارک شعبان اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ همیشه ملتی برجسته بوده و سهم بالایی در دانش و تولید علم در جهان داشته است.

 

Ebrahimi emamjome zarand

 

وی به برخی از افتخارات ایرانیان در سطح جهان اشاره کرد و افزود:‌ ما می توانیم کارهای بزرگی در سطح شهرستان زرند انجام دهیم، اما نیاز اولیه ما برای این موضوع آموزش است و باید با آموزش در زمینه های فنی و حرفه ای بتوانیم در سطح شهرستان تولید ثروت را افزایش دهیم.

 

ابراهیمی گفت: باید زمینه های قطعه سازی و ریخته گری را به جوانان شهرستان آموزش داد تا بتوانیم تا آنجا که امکان دارد قطعات مورد نیاز واحدهای صنعتی و همین واگن های تولیدی شهرستان را در همین منطقه تولید نماییم.

 

امام جمعه زرند با تقدیر از تمامی کسانی که در ساخت اولین واگن باری لبه بلند در شهرستان زرند نقش داشتند، گفت: امروز قطار بهترین و امن ترین وسیله سفری برای ما ایرانیان است و ما افتخار می کنیم که به همت جوانان برای اولین بار توانسته ایم واگن باری لبه بلند را در شهرستان زرند تولید نماییم. امیدواریم که این اقدام یک شروع خوب باشد و بتوانیم در آینده نیازهای واگنی کشور را از طریق همین نیروهای جوان و بومی تولید و فراهم نمایم.

 

وی با تاکید بر توجه به جوانان و تکیه به نیروهای بومی اظهارداشت: اگر ما جوانان خودمان را قبول داشته باشیم و به آن ها بها بدهیم، تولیدات همین جوانان از بسیاری محصولات که در خارج از کشور تولید می شود، بهتر خواهند بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین گفت: اگر ما به جوانان خودمان اهمیت بدهیم سلامت جامعه ما نیز تامین خواهد شد. امیدواریم که حقوق کارکنان صنایع شهرستان نیز به موقع پرداخت شود تا این موضوع موجب دلگرمی و پشتکار هرچه بیشتر این جوانان برای افزایش کارایی و عملکرد در این مسیر باشد.

 

وی گفت: موجب افتخار است که این کارخانه با قدرت سرپا ایستاده است و پیش از این نیز با ساخت واگن های مسافری موجب ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستان شده بود. امروز نیز با همت مدیران و نیروهای بومی، این کارخانه می تواند با ایجاد واگن باری موجب شادی و دلگرمی هرچه بیشتر جوانان این شهرستان نیز باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان سخنان خود با اشاره به برخی مشکلاتی که در شهرستان زرند وجود دارد، گفت: ما باید بتوانیم در زمینه های مختلف فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و… حرف اول را بزنیم. اگر با هم دوست و هم هدف باشیم حتی با وجود اختلاف سلیقه ها به دور از هرگونه تنش و چالشی می توانیم موجب آبادانی و پیشرفت هرچه بیشتر شهرستان بشویم.

 

انتهای پیام/