رئیس ستاد انتخابات استان کرمان خبر داد:

۲ میلیون و ۱۲۲ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان کرمان/۶۴۲۱ صندوق اخذ رای در استان کرمان دایر می شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ۴۷ هزار نفر عوامل اجرایی در استان کرمان در امر انتخابات فعالیت می کنند.

به گزارش صدای زرند، “حمید ذکااسدی” رئیس ستاد انتخابات استان کرمان صبح امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران از فعالیت ۲ هزار و ۹۲۰ بازرس و ۴ هزار و ۵۰۰ ناظر هیات نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: تعداد کل ناظرین هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان نیز برابر با ۱۶ هزار نفر است.

 

zaka asadi

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ عضو هیات اجرای در استان داریم، ادامه داد: ۹ هزار و ۹۷۸ محافظ صندوق رای و ۴ هزار و ۲ نماینده فرماندار در استان کرمان فعالیت می کنند.

 

ذکااسدی ابراز کرد: ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۳۵ نفر واجد شرایط رای دادن و ۵۲ هزار و ۸۶۷ نفر رای اولی در استان کرمان هستند.

 

وی در از نام نویسی ۱۷ هزار و ۴۰۲ داوطلب پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۳۱ نفر تایید صلاحیت و ۱۵۵ نفر رد صلاحیت شدند و ۹۱۶ نفر انصراف دادند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اضافه کرد: یک هزار و ۷۹۷ داوطلب شهری در استان کرمان برای ۳۷۵ کرسی در ۷۲ شهر رقابت می کنند.

 

ذکااسدی تعداد داوطلبین زن و مرد شوراهای اسلامی شهر در استان کرمان را به ترتیب ۲۴۱ نفر و یک هزار و ۵۵۶ نفر اعلام کرد و یادآور شد: یک هزار و ۱۶۳ داوطلب زن و ۱۳ هزار و ۳۷۱ داوطلب مرد برای شوراهای اسلامی روستا در استان کرمان داریم.

 

وی همچنین تعداد روستاهای دارای ۵ نفر عضو شورا در استان کرمان را ۱۵۴ مورد و شمار روستاهای دارای ۳ نفر عضو را ۲ هزار و ۵۸۷ روستا ذکر کرد و بیان داشت: ۱۴ هزار و ۵۳۴ داوطلب روستای برای ۸ هزار و ۵۳۵ کرسی در ۲ هزار و ۷۴۱ روستا در استان کرمان رقابت می کنند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: ۶ هزار و ۴۲۱ صندوق اخذ رای شامل ۲ هزار و ۶۶۸ صندوق انتخابات ریاست جمهوری و ۳ هزار و ۷۵۳ صندوق انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان دایر می شود.

 

ذکااسدی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۶۸ شعبه اخذ رای در استان کرمان داریم که یک هزار و ۵۱۵ شعبه ثابت و یک هزار و ۱۵۳ شعبه سیار است.

 

وی با اشاره به ثبت نام ۳۸۸ کاندیدا برای شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: تعداد تایید شدگان نهایی پس از انصراف تعدادی از کاندیداها برابر با ۲۹۶ نفر است که برای هر کرسی ۲۷ نفر به رقابت می پردازند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان کرمان همچنین تعداد کرسی های شورای اسلامی شهر کرمان را ۱۱ کرسی ذکر کرد و بیان کرد: ۲۴۱ داوطلب مرد و ۵۵ داوطلب زن برای به دست آوردن کرسی های شورای اسلامی شهر کرمان رقابت می کنند.

 

انتهای پیام/ایسنا