نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی:

دکل های حفاری نفتی آمریکا برای کاهش قیمت نفت با تولید نفت غیرمتعارف فعال شده است

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کرسی نفتی ایران در دوران تحریم ها به خطر افتاده بود، که با دیپلماسی های نفتی وزارت نفت، ایران توانست کرسی و سهم تولید نفت خود را از برخی کشورها همانند عراق و عربستان پس بگیرد

به گزارش صدای زرند، حسین امیر خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ساختار اوپک در جنگ اقتصادی که برخی کشورها راه انداختند، در حال فروپاشی بوده و با دیپلماسی نفتی دو وزارتخانه نفت و خارجه جمهوری اسلامی ایران ساختار آن احیاء شده است.

 

AMIRI

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کرسی نفتی ایران در دوران تحریم ها به خطر افتاده بود، که با دیپلماسی های نفتی وزارت نفت، ایران توانست کرسی و سهم تولید نفت خود را از برخی کشورها همانند عراق و عربستان پس بگیرد.

 

امیری خامکانی تاکید کرد: طرح فریز نفتی و همگرایی تولیدکنندگان نفتی اوپکی و غیر اوپکی قدرت تاثیرگذاری اوپک در بازار نفتی را نشان داد، که بلافاصله نتایج توافق در افزایش قیمت نفت خودنمایی کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: دکل های حفاری نفتی آمریکا برای کاهش قیمت نفت با تولید نفت غیرمتعارف فعال شده است.

 

وی ابراز داشت: سفر ترامپ به عربستان در حوزه نفت و انرژی تاثیرگذار است  و اعضای اوپک و غیراوپک به عملکرد حرفه ای و تخصصی و مدیریت بازار توزیع و مصرف بشکه های نفتی توصیه می شود.

 

وی با بررسی احتمال تحت الشعاع قرارگرفتن طرح فریز نفتی توسط آمریکایی ها به دلیل فعال شدن مجدد دکل های حفاری نفتی آمریکایی به نقش پیشرفت تکنولوژی برای برداشت نفت غیرمتعارف نیز اشاره کرد و گفت : اعضای اوپک باید برای خنثی کردن لابی های اروپایی و آسیایی برای کاهش قیمت نفت بر توافق تمدید فریز نفتی پایبند باشند و از سنگ اندازی آمریکا با تولید نفت غیرمتعارف در مسیر افزایش قیمت نفت وتمدید طرح فریز نفتی جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/خانه ملت