استاندار کرمان:

حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت خلق یک حادثه جدیدی در منطقه و کشور بود/کوچکترین تقلبی پای صندوق های رای صورت نگرفت

استاندار کرمان با بیان اینکه حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت نیز خلق یک حادثه جدیدی در منطقه و کشور بود و نظام اسلامی را چندین پله از لحاظ سرمایه اجتماعی و دموکراسی صعود داد، با اشاره به شرایط منطقه خاورمیانه تصریح کرد: جمهوری اسلامی انتخابات ریاست جمهوری را با این حجم و با شکوه و در امنیت و آزادی کامل برگزار کرد که حماسه ای جدید و مایه افتخار برای همه ایرانیان شد.

به گزارش صدای زرند، “علیرضا رزم حسینی” صبح امروز اول خردادماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با گرامیداشت فرا رسیدن حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: ما با فتح خرمشهر به مرزهای بین المللی رسیدیم و در دفاع مقدس به همت جوانان کشورمان یک وجب از خاک این سرزمین به دست دشمن نیفتاد.

 

razmhoseeni ostandar

 

وی در ادامه با بیان اینکه حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت نیز خلق یک حادثه جدیدی در منطقه و کشور بود و نظام اسلامی را چندین پله از لحاظ سرمایه اجتماعی و دموکراسی صعود داد، با اشاره به شرایط منطقه خاورمیانه تصریح کرد: جمهوری اسلامی انتخابات ریاست جمهوری را با این حجم و با شکوه و در امنیت و آزادی کامل برگزار کرد که حماسه ای جدید و مایه افتخار برای همه ایرانیان شد.

 

رزم حسینی با تبریک به حسن روحانی بابت اعتماد مجدد مردم به ایشان بیان کرد: با همه سیاه نمایی که در داخل صورت گرفت، مردم در انتخابات حضور یافتند و نشان دادند که از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند و با وجود اطلاع از نقایص و مشکلات، عملشان را با رای نشان دادند.

 

استاندار کرمان گفت: فرآیند انتخابات فوق العاده سخت گیرانه برای سلامت انتخابات است و در پای صندوق های رای از ۱۱ تا ۱۸ نفر بازرس، معتمد، نماینده نامزدها و … را داشتیم و قانونگذار به گونه ای طراحی کرده که وقوع کوچک ترین تقلبی پای صندوق های رای امکان ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه متوسط مشارکت مردم کشور در انتخابات ۷۲ و در استان کرمان ۷۳ درصد است، افزود: رییس جمهور متعلق به همه مردم ایران است و بر خط اعتدال گرایی تاکید دارند و در همه استان ها در این مسیر حرکت شده است و در استان کرمان طی یک سال گذشته بیش از ۱۶۰ شخصیت سیاسی وارد استان شده و همه جناح های سیاسی از تریبون ها استفاده کرده و حرفشان را به مخاطبانشان بزنند.

 

رزم حسینی در ادامه با بیان اینکه سانه ها نقش زیادی در حضور مردم و جوانان در انتخابات داشتند و حضور ۴۰ میلیونی در انتخابات ضریب امنیتی ایران را چند پله افزایش داد، بیان کرد: این سرمایه اجتماعی ۴۱ میلیون نفری می تواند برای رفع مشکلات سیاسی، اقتصادی و آسیب های اجتماعی کشور خیلی کارساز باشد و اگر همواره بتوانیم سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم، خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

استاندار کرمان گفت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را در سال جاری در استان پیش برده و دنبال هستیم علاوه بر پروژه های دولتی اقتصاد مقاومتی، طرح های در دستور کار استان را نیز که در مثلث توسعه اقتصادی داشتیم، پایش و پالایش و با کمک وزیر کشور مشکلات آنها را حل کنیم.

 

وی با بیان اینکه سامانه کنترل و نظارت پروژه در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد و این امر به دستگاه های اجرایی کمک می کند، تصریح کرد: در سه سال دولت تدبیر و امید نزدیک به ۹۵ هزار گردشگر خارجی در استان کرمان حضور یافته اند و فعالیت های صورت گرفته در میراث فرهنگی از جمله ایجاد اقامتگاه های بوم گردی تاثیر خوبی در این زمینه داشته است.

 

رزم حسینی بیان کرد: در دولت یازدهم صادرات شرکت های دانش بنیان استان کرمان نسبت به سال ۹۲ حدود ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است.

 

استاندار کرمان با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرای برای تدوین سند توسعه اشتغال استان اظهار کرد: سال تولید و اشتغال است و باید در حوزه اشتغال خرد و کلان گام های بزرگی برداریم و خوشبختانه وضعیت خوبی در حوزه اشتغال استان شاهد هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح در استان کرمان و همچنین پروژه های زیادی آماده کلنگ زنی داریم که بعد از انتخابات دنبال خواهند شد.

 

انتهای پیام/ایسنا