معاون هلال احمر استان کرمان:

آموزش ۱۶۵ هزار نفر در طرح ملی خادم در استان کرمان

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان، آمادگی مردم این استان را در مقابل مخاطرات کمتر از ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: انجام آموزش های طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) این آمادگی را به ۳۰ درصد می رساند.

به گزارش صدای زرند، “هادی فرشید” معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان از آموزش ۱۶۵ هزار نفر در طرح ملی خادم در استان کرمان خبر داد و افزود: آمادگی مناسبی در کشور و استان کرمان با توجه به مخاطرات مختلف در این استان پهناور بین مردم وجود ندارد.

 

tarh khadem


وی تصریح کرد: هلال احمر از تهدیدها فرصت ایجاد کرد و توانستیم در زلزله زرند و سیل فهرج تیمی از استان کرمان به در منازل بفرستیم و آموزش های طرح خادم را ارائه کنیم.

 
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تیم امدادی حداقل یکبار به منزل تمام افرادی که در استان کرمان دچار مخاطرات شده اند مراجعه می کند و انجام این آموزش ها موجب کاهش تلفات جانی در استان کرمان شده است.

 
وی افزود: تمام شعب جمعیت هلال احمر استان کرمان تا پایان سال ۹۶ زیر پوشش طرح خادم قرار خواهد گرفت.

 
فرشید اظهار کرد: تسهیلگران طرح خادم ارتباط بین جمعیت هلال احمر و مردم را تسهیل می کنند زیرا پیام این جمعیت را به منازل برده و میزان آمادگی مردم را پس از پرسیدن ۱۵ سئوال مرتبط در این بخش می سنجند.

 
وی گفت: بیشتر تسهیلگران جمعیت هلال احمر را داوطلبان این نهاد تشکیل می دهند لذا طرح خادم بدون پرداخت هزینه در حال اجرا است.

 
وی تصریح کرد: علاوه بر سنجش آمادگی مردم، آموزش های کوتاه مدت با توجه به مخاطرات هر شهر در طرح خادم به مردم ارائه می شود.

 
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: اعضای طرح خادم در سال موظف به ۱۲ مرحله مراجعه به در منازل هستیم.

 
وی گفت: آموزش، دعوت و جذب مردم به سمت جمعیت هلال احمر و دریافت آموزش های بیشتر در دستور کار اعضای طرح خادم است.

 
طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) با طرح ۱۵ سئوال در کل کشور راه اندازی شده و جمعیت هلال احمر متولی اجرای طرح است.

 
این طرح به صورت بین المللی با روش های مختلف در حال اجرا است و با اجرای این طرح میزان آمادگی مردم را در مقابل مخاطرات سنجیده می شود.

 
انتهای پیام/ایرنا