رئیس شبکه دامپزشکی زرند خبر داد:

طرح تشدید نظارت دامپزشکی زرند ویژه ماه رمضان آغاز می شود/هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی جرم محسوب می‌شود

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: طرح تشدید نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان زرند به مناسبت ماه مبارک رمضان از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش صدای زرند، “حسن لطفعلی‌پور” رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند اظهار داشت: با توجه به افزایش عرضه و تقاضای فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان، نظارت‌های شبکه دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید می‌شود.

 

tarh tashdid dampezeshki

 

وی در زمینه نحوه اجرای این طرح بیان داشت: طرح تشدید نظارت از روز شنبه ششم خردادماه آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان توسط اکیپ‌های سیار و ثابت به اجرا در می‌‌آید.

 

لطفعلی‌پور تصریح کرد: مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و نگهداری «سردخانه»، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها، ناوگان حمل و نقل و کارگاه‌های بسته‌بندی شهرستان مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند در بحث مخاطرات بهداشتی مصرف فرآورده‌های ناسالم و فاسد ادامه داد: بسیاری از مسمومیت‌‌های غذایی و بیماری‌های متابولیک بر اثر مصرف فرآورده‌های غیر قابل مصرف در انسان به وجود می‌آیند، بنابراین مصرف‌کنندگان باید هنگام خرید توجه لازم به شرایط بهداشتی نگهداری و سلامت فرآورده مورد مصرف را داشته باشند.

 

وی با توصیه به شهروندان افزود: مردم باید فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و به تاریخ تولید و انقضا که روی لیبل و برچسب آن نصب شده است، توجه کنند.

 

لطفعلی‌پور در پایان با اعلام این موضوع که هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی جرم محسوب می‌شود، عنوان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه عرضه فرآورده‌های خام دامی با شماره تلفن ۳۳۴۲۲۲۲۷ به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا با متخلفان برابر ضوابط برخورد قانونی صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/فارس