امام جمعه زرند:

ماه مبارک رمضان ماه شکستن بت ‌های نفس و سجده‌ عشق بر درگاه معبود است

امام جمعه زرند ماه مبارک رمضان را ماه شناخت و معرفت، ماه توبه و مغفرت، ماه عبادت و بندگی خواند و گفت: ماه مبارک رمضان ماه خدا، ماه قرآن، ماه پیامبر(ص) و ماه امیرمؤمنان(ع)، ماه نزول رحمت و ضیافت بیکران الهی و ماه شکستن بت ‌های نفس و سجده‌ عشق بر درگاه معبود یکتا و نامتناهی است.

امام جمعه زرند ماه مبارک رمضان را ماه شناخت و معرفت، ماه توبه و مغفرت، ماه عبادت و بندگی خواند و گفت: ماه مبارک رمضان ماه خدا، ماه قرآن، ماه پیامبر(ص) و ماه امیرمؤمنان(ع)، ماه نزول رحمت و ضیافت بیکران الهی و ماه شکستن بت ‌های نفس و سجده‌ عشق بر درگاه معبود یکتا و نامتناهی است.

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند

 

به گزارش صدای زرند، حجت اسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند به تبیین فضائل و ویژگی های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: ماه رمضان ماه خداوند است، ریشه همه تحولات و بخشش ها و رحمت بی کران خداوند از این ماه بندگی شروع و درب های جهنم در این ماه بسته و شیطان در این ماه در غل و زنجیر است.

 

وی بیان کرد: رسول خدا(ص) این ماه را بشارت داده است و فرمودند «ماه رمضان ماه خداست که اولش رحمت، وسطش مغفرت و آخرش دعاهای انسان مستجاب و انسان را از آتش جهنم نجات می دهد»؛ بنابراین قدر این ماه را بدانید و از لحظات آن برای عبادت استفاده کنید.

 

امام جمعه زرند با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است، افزود: اگر در یک ماه تمام قرآن را ختم کنیم، این خود بالاترین پیشرفت و آشنایی با کتاب خدا است و منتهی ماه مبارک تنها روزه نیست یعنی ترک خوردن و آشامیدن نیست؛ بلکه ماه رمضان وظایف زیادی بر عهده همه بندگان خدا است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه ماه مبارک رمضان را ماه شناخت و معرفت، ماه توبه و مغفرت، ماه عبادت و بندگی خواند و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه خدا، ماه قرآن، ماه پیامبر(ص) و ماه امیرمؤمنان(ع)، ماه نزول رحمت و ضیافت بیکران الهی و ماه شکستن بت ‌های نفس و سجده‌ عشق بر درگاه معبود یکتا و نامتناهی است.

 

وی یادآور شد: ماه مبارک رمضان، فرصتی استثنایی و بس گرانقدر و ارزشمند است که باید با برنامه‌ریزی صحیح از این ماه استفاده کنیم و این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است.

 

امام جمعه زرند ابراز کرد: در این ماه مبارک باید با بهره‌گیری از تعالیم جانبخش الهی و تأسی از سیره پیامبر اکرم‌‌‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) بتوانیم غبار تن را در زلال چشمه‌های پربرکت این ماه صیقل دهیم و از لا به لای لحظه های ناب دعا و سجاده هایمان لذت مهمانی پروردگار را درک کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به نقش روحانیت در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: روحانیان و مبلغان باید در سخنرانی های خود در تمام حیطه های فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تبلیغ کنند، از این رو نقش مهم مبلغان در این ماه مبارک رمضان در ترویج احکام اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه مبلغان دینی همان نقش راهنما و معلم را برای مردم دارند، عنوان کرد: روحانیان باید با حضور خود در مساجد و حسینیه ها به تبلیغ دین و ارشاد مردم بپردازند تا مفاهیم دینی را به صورت مستمر و تدریجی به روزه داران تبلیغ کنند.

 

امام جمعه زرند اضافه کرد: مبلغان دینی باید به علم روز مجهز باشند و در زمینه های مختلف دینی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در پیشبرد اهداف نظام تبلیغ کنند.

 

انتهای پیام/