در پی تجمع در مقابل فرمانداری زرند:

اعتراض طبیعت دوستان رفسنجان نتیجه داد / معدن کوه سرخ تعطیل شد

صبح امروز در پی اعتراض جمعی از طبیعت دوستان شهرستان رفسنجان در مقابل فرمانداری زرند معدن کوه سرخ بطور موقت تعطیل شد.

در پی اعتراض جمعی از طبیعت دوستان شهرستان رفسنجان در مقابل فرمانداری زرند معدن کوه سرخ بطور موقت تعطیل شد.

به گزارش صدای زرند، صبح امروز با هماهنگی هیات کوهنوردی شهرستان رفسنجان و همکاری سازمان مردم نهاد دوستداران طبیعت و کانون صبح کویر رفسنجان در اعتراض به تخریب طبیعت رفسنجان توسط معدن کوه سرخ جمع ۱۶۵ نفره ای از این شهر عازم زرند شدند و در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

 

“محمدرضا سلمانی” رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان رفسنجان گفت: از چندی پیش عده‌ای به دنبال اخذ مجوز برای این معدن بودند که از سوی اداره‌های شهرستان رفسنجان از جمله محیط‌ زیست و منابع‌ طبیعی و آبخیزداری موفق به گرفتن مجوز نشدند، اما با توجه به اینکه منطقه در مرز دو شهرستان رفسنجان و زرند واقع شده است، آن‌ها برای گرفتن مجوز از طریق شهرستان زرند اقدام کردند و مجوز گرفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: معدن‌کاوان با ایجاد راه عرضی در منطقه کل طبیعت را به هم ریختند و امن‌ترین زیستگاه حیات‌ وحش شهرستان را که دقیقاً در همین محل قرار گرفته، دچار تهدید جدی کرده‌اند.

 

سلمانی بیان داشت: ارزش این معدن به حدی نیست که یک منطقه و چند پارچه آبادی را تخریب کند از طرفی پوشش گیاهی این منطقه بسیار عالی و گله‌های ۷۰ رأسی قوچ و بز در محل دیده شده است.

 

رئیس هیأت کوهنوردی رفسنجان گفت: صبح امروز در پی اعتراض جمعی از طبیعت دوستان شهرستان رفسنجان در مقابل فرمانداری زرند دستور تعطیلی موقت معدن کوه سرخ از امروز صادر شد و مقرر گریدد تا توسط اداره محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان زرند مورد پیگیری قرار گرفته تا دستور تعطیلی دائم ان نیز صادر گردد.

 

 

KOHE SORKH 1

KOHE SORKH 2

KOHE SORKH 3

 

انتهای پیام/