هشدار برای سیلاب در ۱۲ استان

بالاخره پس از دو هفته وعده وعید، تهران بارانی شد. این اتفاق از نیمه های شب گذشته افتاد و اکنون در برخی مناطق پایتخت و استان تهران هنوز ادامه دارد. به گزارش “صدای زرند”، به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ سازمان هواشناسی در ۱۰ روز گذشته چندبار پیش بینی بارندگی در تهران داشت و همین امیدواری […]

بالاخره پس از دو هفته وعده وعید، تهران بارانی شد. این اتفاق از نیمه های شب گذشته افتاد و اکنون در برخی مناطق پایتخت و استان تهران هنوز ادامه دارد.

صدای زرند

هشدار برای سیلاب در ۱۲ استان

صدای زرندبه گزارش “صدای زرند”، به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ سازمان هواشناسی در ۱۰ روز گذشته چندبار پیش بینی بارندگی در تهران داشت و همین امیدواری رفع آلودگی هوا را می داد. اما این اتفاق تا نیمه شب چهارشنبه ۲۲ آبان نیفتاد.

اکنون البته برخی نقاط شهر و استان تهران آسمانی آفتابی و برخی ابری و بارانی دارند. اما با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، باران احتمالا فردا هم ادامه دارد.

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: آسمان تهران امروز چهارشنبه نیمه ابری به تدریج ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود و کمینه دمای آن ۹ درجه و بیشینه آن ۱۹ است. آسمان تهران فردا پنجشنبه نیز ابری و همراه با بارش پراکنده گاهی وزش باد خواهد بود.

این بارندگی البته ادامه همان بارندگی نیمه غربی است که به تهران رسیده.

آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی فعال در کشور همچنان باعث بارش پراکنده در نیمه غربی کشور می شود و بارش پراکنده در تمام نقاط کشور جز استانهای شرقی تا اواخر امروز چهارشنبه ادامه دارد.

اما بارش باران از اواخر وقت چهارشنبه در استان های نوارغربی کشور و از ظهر فردا پنجشنبه نیز به تدریج در نواحی مرکزی قطع می شود و در بعدازظهر پنج شنبه سامانه بارشی محدود به نیمه شرقی کشور می شود و البته در روز جمعه در جنوب شرق و شرق کشور ادامه پیدا می کند.

مطابق پیش بینی ها، بیشترین میزان بارش چهارشنبه در استانهای خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، پنجشنبه در استانهای هرمزگان، شرق فارس، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و جمعه در هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود. اواخر وقت جمعه مجددا بارش باران در سواحل غربی دریای خزر آغاز خواهد شد.

همچنین طی روز چهارشنبه در برخی نقاط استان های لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و از اواخر چهارشنبه و اوایل پنجشنبه در شمال بوشهر و غرب فارس، بارش باران با رعد و برق از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق دور از انتظار نیست.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط استان های هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب شرق استان فارس بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد از شدت بیشتری برخوردار است. بنابراین آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق پیش بینی می شود.

از عصر جمعه و طی روز شنبه بارش باران در استانهای اردبیل، گیلان و غرب مازندران تشدید می شود که می تواند سبب آب گرفتگی معابر عمومی شود. در این مدت در مناطق مرتفع استان های فوق به سبب بارش برف، اختلال در تردد جاده ای نیز دور از انتظار نیست.