فرماندار زرند؛

وجود مردم مذهبی و با فرهنگ ظرفیت مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی شهرستان زرند است

فرماندار زرند وجود مردم مذهبی و با فرهنگ سطح شهرستان را ظرفیت مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی منطقه دانست و بر لزوم ساماندهی هر چه بیشتر آنان تاکید کرد، گفت:خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی بایستی به نحوی باشد که ما در جامعه آثار و برکات آن را در کمتر کردن آسیب های اجتماعی ونهادینه شدن سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از معضلات را شاهد باشیم.

فرماندار زرند وجود مردم مذهبی و با فرهنگ سطح شهرستان را ظرفیت مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی منطقه دانست و بر لزوم ساماندهی هر چه بیشتر آنان تاکید کرد، گفت: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی بایستی به نحوی باشد که ما در جامعه آثار و برکات آن را در کمتر کردن آسیب های اجتماعی ونهادینه شدن سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از معضلات را شاهد باشیم.

 

shora farhangi3

به گزارش صدای زرند، همزمان با شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان ، ماه بهارقرآن جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرند با حضور خنجری فرماندار ، قویدل دادستان ، سلطانی امام جمعه موقت ورئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، شاهرخی فرمانده سپاه ، ترابی جانشین فرماندهی انتظامی و سایر اعضاء در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند برگزار گردید .

 

“حبیب الله خنجری” فرماندار زرند ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت : فرهنگ عمومی در واقع زیربنای فرهنگ هر جامعه بوده و سمبل همه ی فعالیت های اقتصادی، تجاری و سیاسی در کشور محسوب می شودولذا جلسات شورای فرهنگ عمومی از جایگاه خاصی برخوردار هست ودر این راستا ترویج فرهنگ و مکتب حسینی بایستی با احساس مسئولیت و وظیفه شناسی بیش از پیش در دستور کار کلیه مسئولین بخصوص دستگاه های متولی امر فرهنگ قرارگیرد.

 

فرماندار زرند وجود مردم مذهبی و با فرهنگ سطح شهرستان را ظرفیت مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی منطقه دانست و بر لزوم ساماندهی هر چه بیشتر آنان تاکید کرد، گفت: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی بایستی به نحوی باشد که ما در جامعه آثار و برکات آن را در کمتر کردن آسیب های اجتماعی ونهادینه شدن سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از معضلات را شاهد باشیم.

 

وی افزود : جامعه ما نیازمند امید به آینده است باید کاری کنیم نشاط شادابی در مردم همواره پویا باشدواز تمامی ظرفیت های موجود در رشد و تعالی جامعه ای بافرهنگ براساس مدل بومی و مبتنی بر ارزش‌های مذهبی ودینی بهره بگیریم .

 

“سید مهدی قویدل” دادستان عمومی و انقلاب زرند نیز با توجه به دستور کار پنجگانه جلسه و لزوم بررسی و ارائه راهکارهای مناسب بیان داشت: امروز پدیده‎ی بدحجابی و هنجارشکنی بعنوان جزئی از سبک زندگی توسعه‎محور درسطح شهرستان در حال شکل گیری است .

 

وی ابراز داشت: این پدیده به عنوان یک الگو در سبک زندگی قشر بالای جامعه و برگرفته از فرهنگ و ارزش‎های منحط غرب است که دامن گیر جامعه فعلی ماشده است وبنیان خانواده های ما را هدف قرارداده است و گسترش و فراگیری آن مؤثر واقع شده و آن را در آستانه‎ی تبدیل به یک مسئله‎ی حاد، بحرانی و آسیب‎زا برای جامعه قرار می‎دهد وتا کنون هیچ یک از راهکارهای اندیشیده و تدارک دیده شده نیز اجرائی وعملیاتی نشده است .

 

قویدل ادامه داد :وضعیت عینی جامعه نشان می دهد در اجرای قانون گسترش عفاف و حجاب موفق نبوده ایم و حتی از اهداف آن روز به روز بیشتر فاصله گرفته ایم.

 

دادستان زرند افزود :فضای مجازی امروز بر کنترل خانواده روی رفتار جوان و نوجوان اثر بسیار سوئی داشته این به معنای آن است که فضای مجازی، نظام ارزشی موجود در جامعه‌ ما را از طریق تغییر در سبک زندگی،‌ دچار دگرگونی نموده است.

 

وی همچنین افزود : حضور بانوان بی حجاب و بدحجاب در اماکن عمومی و معابر جرم است وهرنوع ارتکاب فعل حرام در این مکان ها جرم تلـقی شده و مجازات دارد و همچنین برابرقانون آمران امر به معروف و نهی از منکر اتومبیل اشخاص حریم خصوصی تلقی نشده وهیچ یک از بانوان حق بی جحابی و بد حجابی را دردرون اتومبیل خودرا نخواهند داشت ودر صورت مشاهده برخوردهای قانونی اعمال خواهد شد .

 

“احمد رشیدی” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مردمی شدن فرهنگ را موجب تعالی و بالندگی آن عنوان کرد، اظهار داشت: هویت مردم در گرو حفظ فرهنگ است و بنابراین هم مردم و هم مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

 

وی تاکید نمود : مولفه‌های فرهنگی در درازمدت تاثیر می‌گذارند و این تاثیر ماندگار است و به همین دلیل باید برنامه‌ریزی برای آن با دقت نظر بیشتری انجام گیرد.

 

رشیدی اضافه کرد: تاسیس ودایر نمودن آموزشگاه‌های مختلف هنری در شهرستان‌ را از اقدامات مهم اداره فرهنگ و ارشاد سلامی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنرشهرستان عنوان کرد و خواستار برنامه‌ریزی اصولی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شد.

 

انتهای پیام/خبرنگار:اکبر ابراهیمی