معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان زرند:

نقش برجسته مشاوران مدارس در هدایت و موفقیت تحصیلی دانش آموزان

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان زرند گفت: مشاوران مدارس در هدایت و موفقیت تحصیلی دانش آموزان نقش برجسته ای دارند.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان زرند گفت: مشاوران مدارس در هدایت و موفقیت تحصیلی دانش آموزان نقش برجسته ای دارند.

 

neshast moshavaran madares

به گزارش صدای زرند، مجید مصطفوی معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زرند در نشست تخصصی مشاوران مدارس متوسطه دوره اول ودوم، با اشاره به رسالت و جایگاه مهم و پر اهمیت مشاور در مدارس اظهار داشت: مشاوران در واحدهای آموزشی با هدایت دانش آموزان در زمینه های تحصیلی، تربیتی، روانی، رفتاری و شغلی؛ در موفقیت آنان نقش برجسته و بسزایی دارند.

 

وی افزود : ارائه مشاوره به دانش آموزان موجب تسهیل در امر تصمیم گیری، شناخت و بکارگیری شیوه و راهکارهای مناسب برای حل مسائل در زندگی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه خود باوری آنان جهت دستیابی به اهداف می شود.

 

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمد کلید توسعه است ابراز داشت: انتخاب رشته مناسب در مقطع متوسطه اول باعث می شود دانش آموزان بر اساس استعدادها و توانمندی های خود به سمت ادامه تحصیل و کسب مهارت، هدایت شده و در آینده به عنوان نیروی انسانی کارآمد در مسیر پیشرفت جامعه به کار گرفته شوند.

 

وی تصریح مرد: با توجه به نیازهای جامعه و واقعیت های بازار کار لازم است نگرش دانش آموزان و خانواده های آنها نسبت به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تغییر کند.

 

وی عنوان کرد: هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش، ظرفیت های خوبی را برای مهارت افزایی دانش آموزان و ورود آنها به بازار کار فراهم می کند.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان زرند، علاقه، استعداد، توانایی‌های تحصیلی و شغلی، نیاز و امکانات را مهم‌ترین عوامل و فاکتورهای اصلی در انتخاب رشته تحصیلی برشمرد .

 

“سید رضا حسینی” کارشناس مشاوره وسلامت مدیریت آموزش وپرورش شهرستان زرند نیز گفت: هدایت تحصیلی در نظام آموزشی جدید برای سال تحصیلی آینده بر اساس سه مؤلفه ی عملکرد تحصیلی، بررسی های مشاوره ای وظرفیت منطقه صورت می گیرد.

 

وی بیان داشت: در این خصوص مشاوران مدارس بایستی دانش آموزان را بر اساس فرم شماره ۶ دانش اموزان را راهنمایی کنند.

 

وی اضافه کرد: دانش آموزان نیز باید بر اساس فرم شماره ۷ انتخاب رشته تحصیلی که شامل اولویت ثبت نام در مدرسه مقصد است وبا توجه به ظرفیت والگوی توسعه متوازن ثبت نام نمایند.

 

به گزارش صدای زرند، ۴۹ نفر مشاور متوسطه دوره اول و دوم در شهرستان زرند دانش آموزان ۹۷ مدرسه متوسطه این شهرستان را در خصوص هدایت تحصیلی راهنمایی می کنند.

 

انتهای پیام/