رئیس دادگستری زرند:

حفظ یک درخت ارزش مهمی در جامعه دارد/خبرنگاری یک نوع امر به معروف و نهی از منکر است

رئیس دادگستری زرند با بیان اینکه حفظ یک درخت ارزش مهمی در جامعه دارد گفت: باید از نفوذ افراد زیاد خواه برای آشنایی با کارمندان قضائی جلوگیری شود تا نتوانند در زمینه قضائی نفوذ کنند.

رئیس دادگستری زرند با بیان اینکه حفظ یک درخت ارزش مهمی در جامعه دارد گفت: باید از نفوذ افراد زیاد خواه برای آشنایی با کارمندان قضائی جلوگیری شود تا نتوانند در زمینه قضائی نفوذ کنند.

 

neshast ashab resane ba ghozat ghazayi960329 2

 

به گزارش صدای زرند، صبح امروز دوشنبه نشست خبری اصحاب رسانه با محمدی رئیس دادگستری و قویدل دادستان شهرستان زرند به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دادگستری شهرستان زرند برگزار شد.

 

در این نشست حجت الاسلام “محمود محمدی” رئیس دادگستری زرند با اشاره به ورودی پایین پرونده های قضایی در دادگستری زرند بیان داشت: اصل همه دستگاه های قضائیه پیروی از رهبری است.

 

وی ابراز داشت: دستگاه قضائی باید مقتدر باشد و اگر اقتدار حفظ شود مسائل و مشکلات از جامعه دور می شود و اقتدار دستگاه های قضائی به این معنا است که کارمندان دستگاه قضائی با فساد مبارزه کنند و جلوی زیاده خواهی ها را بگیرند.

 

وی با بیان بحث پیشگیری وقوع جرم در شهرستان زرند خاطر نشان کرد: مدیریت اگر در سطح کشور نباشد مدیریت در زمینه های کلان کشور را دچار مشکل می کند.

 

وی اضافه کرد: موضوع جلوگیری از حبس زدایی و ترویج فرهنگ صلح و سازش و جلوگیری از طلاق را در برنامه های خودمان داریم و برای آن ها تلاش می کنیم.

 

وی درباره اینکه آمار طلاق امسال نسب به پارسال با کاهش مواجه شده است عنوان کرد: ما باید در بحث مقابله با خرده فروش های مواد مخدر در سطح شهرستان فکری کنیم و قانون باید در زمینه مواد مخدر تغییر کند و بازنگری شود.

 

وی تاکید کرد: ما قضات به دنبال کاهش جرم و اجرای احکام هستیم.

 

رئیس دادگستری زرند با بیان اینکه حفظ یک درخت ارزش مهمی در جامعه دارد ادامه داد: باید از نفوذ افراد زیاد خواه برای آشنایی با کارمندان قضائی جلوگیری شود تا نتوانند در زمینه قضائی نفوذ کنند.

 

وی خاطر نشان ساخت: قضات ما در زمینه نظارت به زندان دقیق هستند و هدف قضات اصلاح زندانی است و در همین باره ۱۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شده است.

 

وی اشاره کرد: باید در زمینه ارازل و اوباش برخورد جدی شود تا تعدادشان زیاد نشود تا از دستگاه قضائی بترسند و اگر نترسند شهر را ناامن می کنند.

 

در این نشست  “سید مهدی قویدل” دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به اهداف دادگستری اظهار داشت: در هفته جاری قوه قضائیه ۲۳ برنامه در سطح شهرستان دارد که از جمله این برنامه ها به محفل انس با قرآن،دیدار با خانواده های شهدا،گلباران قبور شهدا،تریبون آزاد و …می توان اشاره کرد.

 

وی با تقدیر از فداکاری های مدافعان حرم در مقابله با تروریست ها ابراز داشت: سپاهیان با هدف گرفتن قرار گاه داعش در سوریه حرکت به موقعی داشتند.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به اینکه خبرنگاری یک نوع امر به معروف و نهی از منکر است گفت: اصحاب رسانه از افراد نخبه کشور به شمار می روند چون مطالبی را می گیرند که به نفع جامعه است.

 

وی افزود: مهم ترین ویژگی یک خبرنگار امین بودن است و به دنبال اخبار درست است و به دنبال خبرهای شخصی نیست.

 

وی با بیان اینکه شأن خبرنگار بالا است و اگر خبرنگار برای جناح سیاسی کار کند رسالت خودش را انجام نداده است عنوان کرد: در قرآن به این اشاره شده است که اگر بخواهید در بین مردم کار کنید باید رسالت خود را انجام دهید و خبر های به نفع جامعه را مطرح کنید.

 

وی اضافه کرد:امیدوارم ما از این موقعیتی که برایمان پیش آمده است برای پوشش اخبار درست استفاده کنیم چرا که آسیب ها و آفت های به وجود آمده درگیر اصحاب رسانه است.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید در این عصر ارتباطات به دنبال این باشیم تا جمهوری اسلامی سه موضوع دستاورد های نظام،چالش ها و تهدید های پیشرو و حفظ نظام را در دستور کار خود قرار دهد.

 

وی درباره اینکه نباید بگذاریم ناهنجاری ها در کشور ما بزرگ شود توضیح داد: ما باید بحث پیروی از رهبری و پرهیز از تفرقه در دست کار ما باشد و همه این ها را درست انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: رسانه در بحث ایجاد امنیت در جامعه می تواند نقش به سزایی  داشته باشد و انشالله خبرنگاران مشاوران در صحنه باشند.

 

وی اشاره کرد: بررسی ها در دو ماهه اخیر کاهش جرائم را نشان داده است که ما این را به فال نیک می گیریم و امدواریم روزی شهرستانی در ایمنی کامل داشته باشم.

 

وی بیان داشت: برای ما اصل حاکمیت قانون مهم است و ما به هیچ جناح سیاسی وابسته نیستیم و با هیچ جناح سیاسی هم رودرواسی نداریم.

 

neshast ashab resane ba ghozat ghazayi960329 6

neshast ashab resane ba ghozat ghazayi960329 4

neshast ashab resane ba ghozat ghazayi960329 7

neshast ashab resane ba ghozat ghazayi960329 3

neshast ashab resane ba ghozat ghazayi960329 1

neshast ashab resane ba ghozat ghazayi960329 5

 

انتهای پیام/