دادستان شهرستان زرند:

توجه به فرهنگ سازی تاثیر زیادی در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی دارد

دادستان زرند با مهم دانستن توجه به فرهنگ سازی در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، گفت: مهمترین آسیب های اجتماعی در حال حاضر طلاق، اعتیاد و خودکشی می باشند که کاهش این آسیب ها همکاری تمامی بخش ها برای فرهنگ سازی به ویژه نخبگان و دانشگاهیان و نیز خیرین و توجه مسئولین به مسائل اشتغالزایی را می طلبد.

به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، همایش قضایی – اداری شهرستان زرند در محل سینما آزادی زرند برگزار شد.

 

IMG 5318به گزارش صدای زرند، “سیدمهدی قویدل” دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند در این مراسم ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی کشور گفت: خوشبختانه در سه ماه نخست سال جاری شاهد کاهش چشم گیر در جرائم و ورود پرونده ها به سیستم قضایی شهرستان زرند نسبت به سه ماهه نخست سال ۹۵ بوده ایم.

 

وی با اشاره به آمار کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی مختلف در شهرستان زرند اظهارداشت: تشکیل شورای مصالحه کیفری در زندان و دادگستری و فعالیت چشم گیر این شوراها تاثیر زیادی در مصالحه دعاوی مطرح شده در شهرستان زرند داشته است.

 

قویدل با اشاره به برنامه های مشترک بخش قضایی شهرستان در مورد مهارت آموزی به زندانیان اظهارداشت: بحث اشتغال زندانیان بعد از آزادی برای ما اهمیت زیادی دارد که در این رابطه مسئولین محترم نیز باید راهکارهای لازم را برای اشتغالزایی این افراد مدنظر داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه تلاش برای مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی ملی توسط دستگاه قضایی شهرستان زرند بسیار خوب بوده است، گفت: در سال ۹۵ حدود ۱۴ هکتار از اراضی تصرف شده توسط زمین خواران را از طریق تشکیل پرونده و با طی مراحل قضایی رفع تصرف کردیم.

 

دادستان زرند با مهم دانستن توجه به فرهنگ سازی در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، گفت: مهمترین آسیب های اجتماعی در حال حاضر طلاق، اعتیاد و خودکشی می باشند که کاهش این آسیب ها همکاری تمامی بخش ها برای فرهنگ سازی به ویژه نخبگان و دانشگاهیان و نیز خیرین و توجه مسئولین به مسائل اشتغالزایی را می طلبد.

 

سیدمهدی قویدل همچنین گفت: هرچند در بسیاری از جرائم کاهش وجود داشته است اما باز هم همین مقدار جرم برای شهرستانی مانند زرند نگران کننده است و بحث نزاع، استفاده از سلاح های گرم و سرد، فروش مواد مخدر، بدحجابی و نیز بحث رباخواری، افزایش تصادفات و فساد اداری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی توجه به امر به معروف و نهی از منکر را در کاهش آسیب های اجتماعی مهم دانست و افزود: موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان به صورت ویژه مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و توجه به سبک زندگی دینی باید به صورت ویژه توسط این شورا مورد توجه قرار گیرد.

 

دادستان زرند یکی دیگر از مسائل شهرستان را مشکلات کارگری در بخش های صنعتی و معدنی دانست و گفت: این مشکل ربطی به فرهنگ و یا کم کاری مسئولین ندارد اما متاسفانه این موضوع بخش زیادی از توان کاری ما در بخش های مختلف را گرفته است که این انتظار می رود تا در بخش کلان کشوری و استانی و به ویژه توسط نماینده محترم شهرستان این موضوع پیگیری شود. با بررسی که ما داشته ایم دلیل اکثر این تجمعات و اعتراض ها به کوتاهی و سهل انگاری مدیران صنعتی و پیمانکاران مربوط می باشد.

 

وی افزود: بر اساس آخرین جلسه شورای تامین شهرستان تصمیم بر این شد که اگر احساس شود در تجمعات ایجاد شده مدیران آن مجموعه کوتاهی کرده اند به صورت ویژه و با تشکیل پرونده قضایی از طریق دادسرا یا دادگاه به عنوان معاونت در این جرم با افراد مربوطه برخورد شود.

 

انتهای پیام/