خطیب جمعه زرند:

رییس جمهور باید در انتخاب مدیران و وزیران به جوانان توجه کند / شورای نگهبان نبض اسلامیت جمهوری اسلامی است

امام جمعه زرند با بیان اینکه در عزل و نصب مدیران و وزیران نباید جناحی و خطی عمل شود اظهار داشت:‌ رسول خدا همیشه به جوانان اهمیت ویژه ای می داد و والیان و استانداران و فرماندهان جنگی را از بین جوانان انتخاب می کردند.

امام جمعه زرند گفت: همین جوانان بودند که امام (ره) را یاری کردند و امروزه همین موشکی و هسته ای شدن ایران را نیز مدیون جوانان غیور ایران هستیم. بنابراین رییس جمهور منتخب مردم باید به جوانان تکیه کند و در وزیران و مدیران از نیروهای جوان و پرشور استفاده کند و در عزل و نصب ها با عینک جناحی نگاه نکند.

 

Ebrhimi EmamJomeZarand SSZ65sdبه گزارش صدای زرند حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند با بیان اینکه در عزل و نصب مدیران و وزیران نباید جناحی و خطی عمل شود اظهار داشت:‌ رسول خدا همیشه به جوانان اهمیت ویژه ای می داد و والیان و استانداران و فرماندهان جنگی را از بین جوانان انتخاب می کردند.

 

امام جمعه زرند با تشریح سیره مدیریت رسول خدا (ص) در انتصاب مدیران و مسئولان افزود: جوان گرایی اولین معیاری بود که رسول خدا در انتخاب کردن مدیر و استاندار مورد توجه قرار می داد؛ بعد از فتح مکه یک جوان هفده، هجده ساله را استاندار قرار دادند و یا شخصی به نام عمر بن حضم انصاری را به عنوان والی و استاندار نجران انتخاب کردند.

 

وی ادامه داد: همین جوانان بودند که امام (ره) را یاری کردند و امروزه همین موشکی و هسته ای شدن ایران را نیز مدیون جوانان غیور ایران هستیم. بنابراین رییس جمهور منتخب مردم باید به جوانان تکیه کند و در وزیران و مدیران از نیروهای جوان و پرشور استفاده کند و در عزل و نصب ها با عینک جناحی نگاه نکند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی دومین معیار انتخاب مدیران را پشتکار و پیگیر امور بودن دانست و اظهارداشت: این ملاک را هم رسول خدا (ص) در انتخاب مدیران و مسئولان مدنظر قرار می داد و آیات قرآن هم به این پیگیری اشاره می کند و خداوند می فرماید: “ما بعد از موسی، دوباره پیامبرانی فرستادیم و کار را تعطیل نکردیم تا دین را به دست یکی پس از دیگری پیامبران کامل کردیم.” لذا مسئولان و مدیران باید یک برنامه برای خود تدوین کنند و در این ۴ سال خدمتشان پیگیر آن باشند تا به نتیجه برسد.

 

وی افزود: ملاک دیگر انتخاب مدیر توسط رسول خدا (ص) این بود که شخصی را به عنوان زمام دار حکومت انتخاب می کرد که در عین رأفت و مهربانی قاطع باشد. خداوند در قرآن می فرماید: “ای رسول ما، با مشرکین با قاطعیت برخورد کن اگر این کار را انجام ندهی دیگر از طرف ما یاری نخواهی شد”.

 

حجت اسلام ابراهیمی با توجه به نزدیکی تنفیذ و تحلیف رییس جمهور منتخب مردم اظهارداشت: این نظام بر پایه اسلام ناب محمدی برپا شده و راس این نظام ولی فقیه ی است که جانشین امام (ع) و پیامبر (ص) است. همان طور نصب پیامبر (ص) از طرف خداوند است، نصب امام (ع) هم از طرف خداوند و به دست پیامبر (ص) است، نصب ولی فقیه در زمان غیبت از طرف خداوند و به دست امام است. چون این جهان ملک خداوند است و تصرف کرد این ملک باید به اذن خدا باشد وگرنه حکومت غاصب و حکومت طاغوتی می شود.

 

وی افزود: مراسم تنفیذ که برای رییس جمهور برگزار می گردد یعنی اینکه مردم رییس جمهوری را که انتخاب کردند و باید ولی فقیه که حکم از طرف خداوند دارد اجازه تصرف به او بدهد و بعد از حکم تنفیذ در مراسم تحلیف رییس جمهور باید قسم بخورد برای حفظ نظام و خون شهدا تلاش می کند و پایبند به اسلام می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان زرند با توجه به سالروز تاسیس شورای نگهبان تصریح کرد: شورا نگهبان حافظ اسلام و قرآن و قانون اساسی است. اگر این شورای نگهبان نبود انقلاب اسلامی سرنگون می شد؛ در دنیا انقلاب های زیادی صورت گرفته مانند انقلاب کبیر فرانسه ولی چون این گونه شورایی نداشته اند تا از آن حفاظت کند لذا از هم پاشیدند و بنابرانی می توان گفت شورای نگهبان نبض اسلامیت جمهوری اسلامی است.

 

انتهای پیام/