ضرورت ورود سالانه ۸ هزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار

عضو کمیسیون انرژی مجلس ،با بیان اینکه هر سال باید ۸هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود،افزود: با توجه به ساخت مسکن مهر و عرضه آن در آینده نزدیک مصرف برق در پیک ساعت به ۵۰ هزار مگاوات می رسد که میزان تولید فعلی کفاف آن را نمی دهد. حسین امیری خامکانی در گفت و […]

عضو کمیسیون انرژی مجلس ،با بیان اینکه هر سال باید ۸هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود،افزود: با توجه به ساخت مسکن مهر و عرضه آن در آینده نزدیک مصرف برق در پیک ساعت به ۵۰ هزار مگاوات می رسد که میزان تولید فعلی کفاف آن را نمی دهد.

ضرورت ورود سالانه 8 هزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار


حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خانه ملت، به جلسات متعدد کمیسیون با رییس مجلس، مسئولین ذیربط و بخش خصوصی برای شناسایی و رفع معضلات و مشکلات صنعت برق اشاره کرد و گفت: ظرفیت اسمی تولید برق در کشور ۶۷ هزار مگاوات است که از این میزان۱۰ هزار مگاوات برق آبی است که چندان قابل اطمینان نیست چون بسیاری از مناطق کشور دچار خشکسالی شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف غیرمجاز برق در بسیاری از نقاط کشور ۲۰ و در برخی از مناطق بالای ۵۰ درصد است، افزود:هر سال باید پنج تا ۸هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود که در حال حاضر تنها قرارداد سه هزار و ۸۰۰ مگاوات منعقد شده و بر اساس اظهارات مسوولان وزارت نیرو سال آینده تنها یک هزار و ۶۰۰ مگاوات برق وارد مدار می شود که با این وضعیت حتما در تابستان ۹۳ به مشکل برمی خوریم.

وی با اشاره به تدوین و تصویب شور اول طرح حمایت از صنعت برق و بررسی شور دوم آن در جلسات آتی مجلس، گفت: این طرح اتمام حجت با دولت و مجلس است تا در تابستان آینده کشور با مشکل روبرو نشویم.

امیری خامکانی  با بیان اینکه باید انرژی های تجدید پذیر جایگزین شود افزود: درچند سال گذشته برای ارتقای کیفیت صنعت برق از جیب هزینه شد و دولت اعتباری را به این منظور در اختیار وزارت نیرو قرار نداد.

 امیری خامکانی با اشاره به اینکه  کمبود نقدینگی مهمترین مشکل صنعت برق است از دولت خواست تا بخشی از بدهی خود به وزارت نیرو را تسویه کند تا این وزارت خانه بتواند شبکه توزیع برق را به صورت اورژانسی بازسازی کند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ترانس های برق با تمام توان زیر بار است،افزود: وزارت نیرو می تواند با استفاده از درآمدهای مجازی بخشی از برنامه های خود را در زمینه کاهش تلفات، ارتقای بازدهی و راه اندازی واحدهای تولید پراکنده اجرا کند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به اینکه دولت به تعهدش به شرکت مپنا برای احداث نیروگاه ۲۶۰ مگاواتی عمل نکردو با بیان اینکه در حال حاضر درآمد وزارت نیرو از زمان قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هم کمتر شده است، افزود: با مقابله با مصارف غیر مجاز و کاهش یک تا دو درصدی مصرف می توان برق را به میزان یک نیروگاه تامین کرد.