رئیس اداره بهزیستی زرند:

کار اصلی بهزیستی پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی است/۱/۸ درصد از جمعیت شهرستان زرند معلول هستند

رئیس اداره بهزیستی زرند در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بهزیستی مجموعه از تدابیر غیر بیمه ای در جامعه گفته می شود، گفت: کار اصلی بهزیستی پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است و زمانی ما می توانیم پیشگیری داشته باشیم که پرسنلی توانمند داشته باشیم.

رئیس اداره بهزیستی زرند در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بهزیستی مجموعه از تدابیر غیر بیمه ای در جامعه گفته می شود، گفت: کار اصلی بهزیستی پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است و زمانی ما می توانیم پیشگیری داشته باشیم که پرسنلی توانمند داشته باشیم.

 

neshast ashab resaneh ba reas behzisti960426 1

صبح امروز امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه اصحاب رسانه با رئیس اداره بهزیستی  و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان زرند نشست خبری برگزار کردند.

 

به گزارش صدای زرند، “وحید طهماسبی زاده” رئیس اداره بهزیستی زرند با بیان اینکه بهزیستی مجموعه از تدابیر غیر بیمه ای در جامعه گفته می شود، اظهار داشت: کار اصلی بهزیستی پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است و زمانی ما می توانیم پیشگیری داشته باشیم که پرسنلی توانمند داشته باشیم.

 

وی ابراز داشت: حوزه های فرهنگی، پیشگیری، توانبخشی از مهم ترین فعالیت های اداره بهزیستی می باشند.

 

وی خاطر نشان ساخت: اداره بهزیستی ۱۸۹ فعالیت دارد که ۸۰ درصد از این فعالیت ها در شهرستان زرند درحال انجام می بشاد.

 

وی اضافه کرد: ۴ مرکز تخصصی مشاوره ای و ۱ مرکز تخصصی آموزشی در زرند در حال فعالیت می باشند.

 

وی عنوان کرد: در شهرستان زرند دو مرکز نگهداری بهبودی اقامتی برای ترک اعتیاد افراد معتاد، بدون مصرف دارویی فعالیت می کنند.

 

طهماسبی اذعان داشت: هرساله دو طرح طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سنین ۳ تا ۶ سال و یک طرح شنوایی سنجی برای کودکان تازه متولد شده برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اورژانس ۱۲۳ بیشترین فعالیت ها را در زمینه ناهنجاری های اجتماعی در زرند دارد، گفت: اورژانس اجتماعی زرند تنها اورژانسی است که در استان کرمان مجهز به بی سیم می باشد.

 

وی به فعالیت های بهزیستی در حوزه اجتماعی اشاره کرد و توضیح داد: زنان خانواده، مراکز شبه خانواده، کلینیک تخصصی، مهدهای کودک در زمینه بهزیستی فعالیت می کنند.

 

وی با بیان فعالیت های بهزیستی در امور توانبخشی، ادامه داد: در حوزه توانبخشی بهزیستی بیشترین فعالیت را دارد و این حوزه تمام معلولین سطح شهرستان را پوشش داده است و مراکز نگهداری شبانه روزی، مراکز روزانه کودکان زیر ۱۴ سال، مراکز بیماران روانی به صورت روزانه، مرکز اوتیسم در امور توانبخشی بهزیستی فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به بازتوانی و اشتغال معلولین زرند خاطر نشان کرد: امروزه در شهرستان زرند معلولین زیادی بازتوان شده اند و در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و سعی ما بر این بوده است تا اعتبارات لازم برای معلولین تأمین شود.

 

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات به معلولین برای بازتوانی داده شده است و امسال نیز بیش از ۴ میلیارد تومان برای این کار تخصیص شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱/۸ درصد از جمعیت شهرستان زرند معلول هستند، ابراز کرد: در شهرستان زرند ۲۴۰۰ معلول داریم که از امکانات بهزیستی استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به بحث افزایش کودک آزاری ها در شهرستان زرند، بیان کرد: در بحث کودک آزاری اورژانش اجتماعی ۱۲۳ ما ورود پیدا کرده است و همکاران ما در پیشگیری از کودک  آزاری در شهرستان زرند اقدام می نمایند.

 

وی افزود: بیشترین افزادی که مورد کودک آزاری قرار می گیرند که سنین ۱۸ سال دارا می باشند که ترک تحصیلی یا روابط جنسی داشته اند و کسانی که مراجعه می کنند در بحث کودک آزاری تا ۲۱ روز پذیرش می شوند.

 

وی ادامه داد: برای فردی که کودک آزاری می کند مجازاتی بین ۶ ماه تا ۱ سال حبس ابد تعیین شده است.

 

وی اضافه داشت: طبق آخرین پایشی که انجام شده است ۱۴ بیمار مبتلا به اوتیسم در شهرستان زرند داریم و بر اساس نرخ جهانی از هر ۱۰۰۰ نفر بین ۱۰ تا ۱۲ نفر مبتلا به اوتیسم می باشند.

 

وی تصریح کرد: خانواده ها در بحث اوتیسم همکاری لازم را انجام نمی دهند و اگر اوتیسم در کودکی شناسایی شود به موقع می تواند درمان شود.

 

وی تاکید کرد: در شهرستان زرند بیش از ۲۷۰ کودک مبتلا به اوتیسم باید شناسایی بشوند.

 

وی بیان کرد: خبرنگاران جامعه گویا بهزیستی می باشند و آن ها صدای رسا معلولین را به گوش مردم می رسانند.

 

وی خبرداد: مرکز اسکان معتادان و بیماران اعصاب و روان در شهرستان زرند بزودی راه اندازی می شود.

 

وی درباره کودکان کار در شهرستان زرند اظهار داشت: افاغنه کودکان کار در شهرستان زرند می باشند که مسئولین باید این مسئله را پیگیری کنند و شهرداری نیز باید این کودکان کار را جمع آوری کند و در زمینه کودکان کار در زرند خوشبختانه کودک کار ایرانی وجود ندارد.

 

وی نیاز دانست: المان های شهری مخصوص معلولین باید توسط شهرداری در شهر زرند احداث شود.

 

وی اذعان داشت: ۱۵ درصد جامعه هدف در شهر زرند مستمری بگیر می باشند که این آمار امسال به ۵۰ درصد افزایش می یابد.

 

وی بیان کرد: معلولیت محدودیت نیست و معلولین ما باید توانایی خودشان را نیز به دیگران نشان دهند.

 

“امیر ابراهیمی” کارشناس اداره بهزیستی زرند با بیان اینکه ۵۸ درصد معلولین روستایی و ۴۸ درصد شهری می باشند، گفت: ۴۶ درصد از توانبخشی های بهزیستی توسط مراکز غیر دولتی ارائه می شود.

 

وی افزود: ۴ مجتمع توانبخشی زیر نظر بهزیستی در روستاها فعالیت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تمام حوزه های بهزیستی در اقتصاد مقاومتی بیشترین مزایا را برای دولت داشته اند.

 

وی با اشاره به بحث مناسب سازی برای معلولین، تصریح کرد: ما باید ادارات، بانک ها، پارک ها و…را به گونه ای مناسب سازی کنیم که معلولین نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند.

 

وی درباره اینکه پارک ویژه معلولین در شهرستان زرند راه اندازی می شود، ادامه داد: در بحث ورزش باید پارک ها تجهیزات کامل را برای استفاده معلولین داشته باشند.

 

وی خبرداد: یک خودرو عمومی ویژه معلولین بزودی در شهرستان زرند شروع به فعالیت می کند.

 

neshast ashab resaneh ba reas behzisti960426 2

neshast ashab resaneh ba reas behzisti960426 3

neshast ashab resaneh ba reas behzisti960426 4

 

انتهای پیام/