امام جمعه زرند:

دوره امامت امام صادق (ع) عصر شکوفایی معارف اهلبیت (ع) بود

امام جمعه زرند درباره ویژگی های اخلاقی حضرت امام صادق (ع) گفت: ایشان از لحاظ علمی سرآمد و از لحاظ اخلاقی و اجتماعی دارای حسن های بسیاری بودند.

امام جمعه زرند درباره ویژگی های اخلاقی حضرت امام صادق (ع) گفت: ایشان از لحاظ علمی سرآمد و از لحاظ اخلاقی و اجتماعی دارای حسن های بسیاری بودند.

 

ebrahimi emamjomeh

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند شب گذشته در گفتگو با رادیو کرمان ضمن تسلیت شب شهادت امام صادق (ع) گفت: یکی از مهمترین ویژگی های فرد مسلمان خوش اخلاقی است و طبق روایات، اسلام در واقع یعنی اخلاق خوب و داشتن حسن خلق و سرآمده همه خوبی ها این است که انسان خوش اخلاق باشد. همچنین از طرفی اسلام انسان را از داشتن اخلاق های بد و بداخلاقی ها منع می کند و این موضوع در روایات نیز بیان شده است.

 

وی با اشاره به پیشرفت های علمی مذهب شیعه در زمان امام صادق (ع) اظهارداشت: شاگردان خاص زیادی در زمان امام صادق (ع) پرورش یافتند و شاگردان حوزه علمیه امام صادق (ع) را از ۴۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ نفر گزارش کرده اند و واقعاً دوره امامت ایشان عصر شکوفایی معارف اهلبیت (ع) بود.

 

وی گفت: امام صادق (ع) از لحاظ اخلاقی و اجتماعی دارای حسن های بسیاری بودند و توجه به محرومین و نیازمندان یکی از مهمترین ویژگی های ایشان بودند و پنهان و آشکارا به نیازمندان کمک می کردند.

 

وی خیرخواهی و گذشت را از دیگر ویژگی های امام صادق (ع) دانست و افزود: امام (ع) همیشه اهل کار و تلاش و کوشش و کسب روزی حلال بود و خودشان با دست کشاورزی می کردند و می فرمودند: “انسان برای حفظ آبرو باید در پی کار و کسب روزی حلال باشد”.

 

امام جمعه زرند گفت: حسن خلق و خوبی امام صادق (ع) آنقدر زیاد بود که در عین اینکه خوش منظر و خوش برخورد بودند اما در مقابل طاغوت های زمان خود ایستادگی می کرد تا جایی که مذهب جعفری و شیعه را زنده کرد و مذهب و مکتب ما با نام امام جعفر صادق (ع) شناخته می شود.

 

انتهای پیام/