در بازدید شورای تامین شهرستان از مرکز فنی حرفه ای زرند مطرح شد:

مهارت آموزی راهی مناسب برای خروج از معضل بیکاری

فرماندار و اعضاء شورای تامین شهرستان به مناسبت فرارسیدن ۶ مرداد روز ملی مهارت و کارآفرینی با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان از خدمات پرسنل این مجموعه آموزشی تقدیر نمودند.

فرماندار و اعضاء شورای تامین شهرستان به مناسبت فرارسیدن ۶ مرداد روز ملی مهارت و کارآفرینی با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان از خدمات پرسنل این مجموعه آموزشی تقدیر نمودند.

 

bazdid shora tamin

به گزارش صدای زرند، “حبیب الله خنجری” در این مراسم با ابراز رضایت از عملکرد این مرکز یکی از مهمترین راههای خروج از بیکاری را مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان در رسته های فنی دانست.

 

فرماندار زرند با اشاره به رونق صنعتی شهرستان در جمع کارآموزان در حال آموزش بیان داشت: در سال های اخیر علیرغم جذب تعداد کثیری از جوانان بومی در واحدهای صنعتی بسیاری از افراد جویای کار شهرستان بدلیل عدم تخصص و مهارت لازم از اشتغال در صنایع مختلف شهرستان جا ماندند.

 

وی افزود: با توجه به اجرای چرخه فولاد در شهرستان در آینده نیاز مبرم به نیروی ماهر در بازار کار شهرستان است پس بهتر است نوجوانان و جوانان ما در کنار تحصیل به سمت کسب مهارت رفته و خود را با آموزش های فنی و حرفه ای و حتی به شیوه های استاد شاگردی خود را توانمند سازند.

 

قویدل دادستان زرند در این بازدید اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزی با مهارت آموزی را توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای منجر به زمینه سازی برای اشتغال جوانان در آینده دانست و گفت: اجرای این طرح که باعث کاهش آسیب در جامعه گردیده حرکت بسیار مناسبی است و با توجه به مشکلات و آسیب اجتماعی در شهرستان به همه دستگاه ها بایستی با برنامه ریزی منظم در جهت کاهش آسیب در سطح جامعه قدم بردارند و با فراهم نمودن مسیر اشتغال برای جوانان قدمهای مثبتی در این مسیر بردارند.

 

مهندس مهرداد مداحی نژاد رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان ضمن تقدیر از حضور و اهمیت دادن شورای تامین شهرستان به این مجموعه آموزشی به تشریح خدمات مرکز فنی وحرفه ای شهرستانزرند پرداخت و گفت: در بحث اشتغالزایی از مهمترین برنامه های این مرکز توانمند سازی جوانان روستایی و اقشار آسیب پذیر در سال جاری بود.

 

وی افزود: خوشبختانه عملکرد مثبت این مرکز در چند سال اخیر باعث جذب بالای ۷۵ درصد آموزش دیدگان این مرکز در صنایع و بازار کار شهرستان شده است.

 

انتهای پیام/