در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان زرند مطرح شد:

خبرنگاران باید انجمن مستقل تشکیل بدهند / خبرنگاری بالاترین امر به معروف و نهی از منکر است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با اشاره به اینکه خبرنگاران باید صنف ایجاد کنند، گفت: خبرنگاران باید انجمن مستقل تشکیل بدهند و به شکل سازمان یافته در زمینه حوزه توسعه شهرستان زرند خدمت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با اشاره به اینکه خبرنگاران باید صنف ایجاد کنند، گفت: خبرنگاران باید انجمن مستقل تشکیل بدهند و به شکل سازمان یافته در زمینه حوزه توسعه شهرستان زرند خدمت کنند.

 

tajlil az khabarnegar960517 2

همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان زرند با حضور مسئولین شهرستان زرند در محل اقامتگاه تفریحی روستای بابتنگل برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، “احمد رشیدی” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با بیان اینکه شهید صارمی الگو خبرنگاران است و یاد و نام ایشان همیشه جاودانه می ماند، اظهار داشت: یک شهرستان بخواهد پیشرفت کند با جامعه خبری آن پیشرفت کند.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید صنف ایجاد کنند، گفت: خبرنگاران باید انجمن مستقل تشکیل بدهند و به شکل سازمان یافته در زمینه حوزه توسعه شهرستان زرند خدمت کنند.

 

وی خاطر نشان ساخت: یکی از آیتم های توسعه فرهنگی شهرستان زرند توجه به موسسات دارای مجوز است.

 

“حبیب الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند با بیان اینکه خبرنگاران باید حقیقت جو و حقیقت طلب باشند، اضافه کرد: انجمن مربوط به خبرنگاران باید تشکیل شود.

 

وی اذعان کرد: با  تشکیل انجمن خبرنگاران وسیله نقلیه عمومی، کارت ویژه خبرنگاری در اختیار آن ها قرار می گیرد و با تشکیل این انجمن روابط عمومی ادارات نیز با رسانه ها همکاری می کنند.

 

وی ابراز داشت: آموزش خبرنگاری از نیازات شهرستان زرند است و باید کلاس های آموزشی جهت بالا بردن سطح خبرنگاری در شهرستان زرند انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید به عنوان پرچمداران صداقت و خوش رفتاری باشند، تأکیدکرد: خبرنگاران باید پل ارتباطی بین مسئولین و مردم باشند و سعی تلاششان را در این زمینه بیشتر کنند.

 

حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند با اشاره به اصول خبرنگاری در آیات و روایات، خاطرنشان کرد: در قرآن مجید به هدهد به عنوان سمبل خبرنگاری اشاره شده است.

 

وی افزود: خبرنگار در تهیه خبر باید شجاعت داشته باشد و خبر آن نیز باید صحت داشته باشد.

 

ابراهیمی اضافه داشت: علم و دانایی به سن و جنس ربطی ندارد و یک خبرنگار باید گزارشش را دقیق بازتاب دهد.

 

وی بیان داشت: نیاز به اخبار منطقه ای، بازتاب اصل خبر، زود باور نباشند، ثابت کردن ادعا با تحقیق گوشه ای از ویژگی های یک خبرنگار است.

 

وی درباره اینکه یک خبرنگار می تواند کشور را نجات دهد، تصریح داشت: یک خبرنگار وظیفه ای سنگین بر عهده اش است.

 

“سید مهدی قویدل” دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با بیان اینکه خبرنگاری یک شغل شریف است، عنوان کرد: خبرنگار یک فرد نخبه، متفکر و متفاوت از دیگر انسان ها است.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به اینکه خبرنگاری بالاترین امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: خبرنگار امانت دار است و با فکر بازش باعث ایجاد انگیزه برای مسئولین می شود.

 

وی نیاز دانست: یک خبرنگار نباید فراجناحی و فرا زمانی باشد و باید در پیشرفت کشور کمک کند.

 

وی توضیح داد: بعضی از مسائل سیاسی ک نظام نباید مورد تحلیل قرار بگیرند و تحلیل هایی هم که انجام می شود نباید شخصی باشند.

 

به گزارش صدای زرند، در پایان این آیین از خبرنگاران شهرستان زرند با اهدا لوح و هدایا ارزنده تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/